دیدگاهت ما رو بهبود می‌بخشه!

آیا قصد فروش فرش های دست دوم خود را دارید و نمی دانید ارزش واقعی فرش های دست دوم شما چقدر است؟ آیا نیازمند راهنمای قیمت گذاری فرش دست دوم هستید؟

امروزه خرید و فروش فرش های دست دوم در بین مردم بسیار مرسوم شده است. شما نیز ممکن است به دلایل مختلفی مانند مهاجرت، تنوع یا تغییر دکوراسیون و بسیاری از دلایل دیگر تصمیم به فروش فرش های دست دوم خود بگیرید.

همچنین با توجه به قیمت بالایی که امروزه فرش های موجود در بازار دارند، ممکن است خیلی از افراد تصمیم به خرید فرش دست دوم بگیرند. در این رابطه باید بدانید برای خرید و فروش فرش دست دوم و قیمت گذاری آن به راهنمایی نیاز دارید.قیمت گذاری فرش دستباف دست دوم

زیرا در غیر این صورت ممکن است فرش گران قیمت خود را به قیمت ارزان بفروشید یا یک فرش ارزان قیمت را با قیمت بالا بخرید. بنابراین ما در ادامه برای کمک به شما یک راهنمای کامل برای قیمت گذاری فرش های دست دوم ارائه می دهیم.

آنچه باید در راهنمای قیمت گذاری فرش دست دوم بدانید!

صادرات فرش ایرانی همیشه یکی از مهم ترین بخش های صادرات غیرنفتی ایران محسوب می شدند اما امروز جای خود را به فرش های هندی و پاکستانی داده اند. فرش های دستباف و کار کرده ایرانی با توجه به نقش و نگار و طیف رنگی زیبایی که دارند، بسیار ارزشمند هستند.

چنان که فرش های دستباف هرچه پاخورده تر باشند و سن بیشتری داشته باشند، ارزش آن ها نیز بالاتر است. به طوری که این فرش ها امروزه از دسته کالاهایی به شمار می روند که روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کنند.

به همین دلیل بسیاری از افراد تلاش می کنند به جای خرید فرش نو به خرید فرش های دست دوم دستباف روی آوردند. البته با توجه به قیمت بالای فرش امروزه خرید فرش ماشینی دست دوم نیز طرفداران بسیاری دارد.

در این رابطه باید بدانید ارزش واقعی فرش ها بسته به نوع ماشینی یا دستباف بودن فرش متفاوت است. اگر فرش های دستباف دارید، هر روز به ارزش آنها اضافه می شود اما اگر فرش شما ماشینی است، عوامل بسیاری در افزایش یا کاهش قیمت آن برای فروش تاثیر دارد.

به هر حال اگر قصد دارید فرش دست دوم بخرید یا بفروشید، باید با جزئیات مهمی تحت عنوان راهنمای قیمت گذاری فرش دست دوم آشنا شوید تا با خریدار فرش یا فروشنده آن دچار مشکل نشوید. بنابراین ما در ادامه این راهنما به معرفی عوامل موثر بر قیمت گذاری فرش های دست دوم می پردازیم.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت گذاری فرش های دست دوم

رنگ، کارکرد، نوع بافت فرش، تراکم و جنش فرش از جمله دلایلی هستند که موجب می شوند افراد نسبت به فروش یا تعویض فرش خود اقدام کنند و همین امر بر قیمت گذاری فرش ها نیز بسیار تاثیرگذار است. به عنوان مثال در گذشته اکثرا فرش های لاکی با طرح های شلوغ بسیار مورد پسند اکثریت افراد جامعه قرار می گرفت.

اما امروزه بیشتر جوانان به طرح های ساده و مینیمال با رنگ های نود و کم رنگ برای خانه های خود تمایل دارند. بنابراین اکثرا با عوض شدن سلیقه جامعه و تغییر زیاد طرح های فرش، دست به فروش فرش های قدیمی می زنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل مهم دیگری نیز در قیمت گذاری فرش های دست دوم تاثیر دارند که عبارت هستند از:

سن فرش

سن فرش و میزان کارکرد آن عامل بسیار مهمی در قیمت گذاری فرش است که در راهنمای قیمت گذاری فرش دست دوم به آن توجه زیادی می شود. در مورد فرش های دستبافت ایرانی هر چقدر فرش سن بیشتری داشته باشد و قدیمی تر باشد، ارزش آن نیز بیشتر است و قیمت بالاتری خواهند داشت.قیمت گذاری فرش دست دوم

در صورتی که این موضوع در رابطه با فرش ماشینی صدق نمی کند. چنان که هرچه سن فرش بیشتر باشد، ارزش آن کمتر است. 

میزان پاخوردگی فرش

یکی دیگر از عواملی که در قیمت گذاری فرش های دست دوم اهمیت زیادی دارد و خریدار فرش دستباف یا ماشینی به آن توجه می کند، میزان پاخوردگی یا خواب فرش است. به طور کلی هر اندازه پاخوردگی یک فرش کم تر باشد، ارزش بیشتری دارد اما امروزه این موضوع درباره فرش های دستباف و قدیمی کاملا متفاوت است.

به طوری که فرش دستبافی که پاخوردگی و خواب بیشتری داشته باشد، نه تنها قیمت بالاتری دارد بلکه پرطرفدارتر است.

سالم بودن فرش 

از دیگر عوامل موثر بر قیمت گذاری فرش های دست دوم می توان به سلامت آن اشاره کرد. اگر فرش شما پارگی و زدگی داشته باشد، مسلما قیمت آن کمتر است. در این رابطه باید بدانید برای بررسی سالم بودن فرش باید ریشه و چله فرش را بررسی کنید.

اگر این دو مورد سالم باشد، پنجاه درصد سلامت فرش تضمین شده است. به طوری که طبق راهنمای قیمت گذاری فرش دست دوم، قیمت آن نسبت به فرش های دیگر بالاتر خواهد بود.

چگونگی قیمت گذاری فرش های دست دوم

تا به اینجا به خوبی با عوامل موثر بر قیمت گذاری فرش های دست دوم آشنا شدید. حال باید بدانید قیمت گذاری انواع فرش دست دوم کار هرکسی نیست و نیاز به تخصص و شناخت فرش دارد. زیرا عوامل ذکر شده با استفاده از روش های مختلف بررسی می شوند و افراد عادی قادر به انجام این کار نیستند.

به طور مثال برای قیمت گذاری فرش دست دوم اقدامات زیر باید انجام شود:

بررسی ریشه: ریشه فرش نماد اصلی سلامت فرش شما است و اگر ریشه های فرش را بکشید و راحت کنده شود، ارزش فرش بسیار پایین می آید.

بررسی رنگ: رنگ پریدگی فرش از مواردی است که قیمت فرش را بسیار پایین می آورد. فرش سالم و باارزش فرشی است که همه قسمت های آن یک رنگ باشد نه اینکه برخی نقاط کم رنگ تر و برخی دیگر پررنگ تر باشد.

بررسی نقش فرش: نقش فرش نیز یک عامل بسیار مهم در راهنمای قیمت گذاری فرش دست دوم است. گوشه های فرش و اشکال آن را به خوبی بررسی کنید که باهم هماهنگ باشد. در غیر این صورت ارزش فرش بسیار پایین می آید.

نکات مهم برای قیمت گذاری بهتر فرش دست دوم

اگر می خواهید فرش شما به بهترین شکل قیمت گذاری شود و آن را با قیمت خوب به فروش برسانید، باید به طور کامل با راهنمای قیمت گذاری فرش دستباف دست دوم یا ماشینی آشنا باشید. در این راهنما نکاتی از جمله موارد زیر وجود دارد:

•اگر فرش شما قیمتی و زیبا است، برای فروش آن باید سریعا دست به کار شوید و کاری کنید تا فرش شما ظاهر بهتری داشته باشد تا خریداران و طرفداران بیشتری را جذب کند.

•در راهنمای قیمت گذاری فرش دست دوم گفته می شود که حتما فروش فرش خود را مستقیما و بدون واسطه به فروش برسانید تا به ارزش واقعی فرش های خود دست پیدا کنید.راهنمای قیمت گذاری فرش دست دوم

•برای فروش فرش های خود ابتدا آن ها را به خوبی گردگیری کنید و سپس شستشو دهید. البته برای شستشو از آب گرم استفاده  نکنید و حتما فرش را مخصوصا اگر فرشتان فرش دستبافت است، در سطحی شیب دار بشویید. 

•پس از شستن فرش ها به سراغ برطرف کردن نقص های فرش بروید و اگر فرشتان نیاز به رفو یا تعمیر داشت، سریعا اقدام کنید. اما قبل از رفو کردن فرش حتما از هزینه رفو مطلع شوید و اگر ارزش رفو کردن را نداشت و هزینه بالایی داشت، فرش را همانگونه با نقص هایش به فروش برسانید.

آشنایی با بهترین مرکز خرید فرش دست دوم

با توجه به آنچه درباره راهنمای قیمت گذاری فرش دستباف دست دوم گفته شد، شاید بسیاری از شما به دنبال بهترین مرکز برای فروش فرش های دستباف یا ماشینی خود باشید. در این رابطه باید بدانید امروزه مجموعه های بسیاری به شکل حضوری و غیرحضوری در این زمینه فعالیت می کنند.

به طوری که در این میان برخی از افراد بدون مراجعه حضوری و ورود به بازار و فقط با یک تلفن فرش های دست دوم خود را به ارزش حقیقی به راحتی و در کمترین زمان ممکن به فروش می رسانند. 

بنابراین اگر شما نیز پس از بهره مندی از راهکارهای راهنمای قیمت گذاری فرش دست دوم قصد فروش غیرحضوری فرش های خود را دارید، می توانید به مراکزی همچون خریدار فرش پایتخت مراجعه کنید. زیرا در این مرکز خریدار فرش دست دوم، متخصصان به بهترین شکل قیمت گذاری فرش دست دوم را انجام می دهند.

در نتیجه

امروزه بسیاری از افراد با فروش فرش های دست دوم به خرید فرش های جدید متناسب با سلیقه و معیارهای خود می پردازند. به همین دلیل در این متن تلاش کردیم نکاتی را در رابطه با راهنمای قیمت گذاری فرش دست دستباف دوم به شما ارائه دهیم.

چنان که در ابتدا با عوامل موثر بر قیمت گذاری فرش های دست دوم از جمله نقش، سلامت، طرح، نوع بافت وغیره آشنا شدید. سپس به چگونگی قیمت گذاری فرش ها و اهمیت انجام این کار توسط افراد متخصص پرداختیم.

همچنین دانستید که برای قیمت گذاری فرش دست دوم به بهترین شکل باید چه اقداماتی را انجام دهید. در نهایت نیز گفته شد در مرکز خریدار فرش پایتخت، انواع فرش توسط افراد متخصص به بهترین شکل قیمت گذاری می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *