4.7/5 - (3 امتیاز)

در شهرهای مختلف، خریدار فرش کهنه و عتیقه به دلایل مختلف از جمله نیاز به فرش جدید یا مهاجرت، تصمیم می‌گیرند فرش‌های خود را بفروشند. برای فروش این فرش‌ها، باید به وضعیت فیزیکی، کیفیت و مواد، تاریخچه و نوع فرش، معامله با مراکز معتبر، بازار و تقاضا، و مشخصات قانونی توجه کرد. با رعایت این موارد و انتخاب مراکز معتبر، می‌توان فرش‌ها را با قیمت مناسبی به فروش رسانید و از ارزش اصلی آنها بهره‌مند شد.

امروزه خرید و فروش فرش‌های دست دوم بسیار رواج پیدا کرده است. معمولاً فرش‌های عتیقه به دلیل ارزشی که دارند در بازار فروش دست دوم از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. در ادامه با بهترین مجموعه خریدار فرش عتیقه و انواع خدمات آن آشنا خواهیم شد.

معرفی فرش عتیقه

بسیاری از ما بر این باور هستیم که فرش‌های عتیقه را به خوبی می‌شناسیم و می‌دانیم که به کدام فرش عنوان «عتیقه» داده می‌شود. اما جالب است بدانید که فرش‌های عتیقه دارای مشخصات منحصربه‌فردی هستند.

معرفی فرش عتیقه

فرش های عتیقه فرشهایی قدیمی هستند که از ارزش بالایی برخوردارند.

اولین موضوعی که در رابطه با فرش‌های عتیقه حائز اهمیت می‌باشد این است که چنین فرش‌هایی حتماً توسط دست بافته شدهاند. فرش‌های ماشینی حاصل هنر دست نیستند، از این رو مهم نیست که چقدر قدمت دارند، چرا که در مقایسه با فرش‌های عتیقه از ارزش کم‌تری برخوردار می‌باشند.

دومین موضوع که لازم است به عنوان خریدار فرش عتیقه بدانید این است که هر فرشی که قدمت دارد تحت عنوان فرش عتیقه شناخته نمی‌شود! برای روشن‌تر شدن این موضوع فرش‌ها از لحاظ قدمت به سه دسته اصلی تقسیم‌بندی شده‌اند:

  • فرش قدیمی فرش‌های دستبافی هستند که قدمت آن‌ها بین ۳۰ تا ۵۰ سال است.
  • فرش نیمه عتیقه به فرش‌های دستبافی گفته می‌شود که قدمت آن‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ سال باشد. البته ناگفته نماند که برخی از کارشناسان فرش قدمت فرش‌های نیمه عتیقه را بین ۵۰ تا ۷۰ سال نیز می‌دانند.
  • فرش عتیقه در نهایت به فرش‌هایی عنوان عتیقه داده می‌شود که قدمت آن‌ها بیش از ۱۰۰ سال باشد.

مشخصات فرش عتیقه

فرش‌های عتیقه دارای هشت مشخصه اصلی هستند که خریدار فرش عتیقه تهران می‌بایست با آن‌ها آشنا باشد:

  1. مشخصه اول فرش‌های عتیقه اصل در تعداد محدود بافته شده‌اند و امروزه هیچ نمونه دیگری از آن‌ها تولید نشده و در بازار وجود ندارد.
  2. مشخصه دوم  رنگ‌های استفاده شده در فرش‌های عتیقه اصل به دلیل داشتن رنگ‌دانه‌های پخته و طبیعی حتی پس از گذشت سالیان دراز درخشان و زیبا هستند.
  3. مشخصه سوم از آن‌جایی که قالی‌های عتیقه اصل حاصل زحمت دست انسان هستند، به طور قطع در گره‌های قالی خطاهایی وجود دارد. البته لازم به ذکر است چنانچه تعداد گره‌های اشتباه از حد بگذرد، ارزش قالی کم خواهد شد. چنانچه در پشت قالی هیچ‌گونه نقصی در گره‌ها مشاهده نشود، باید به اصل بودن فرش شک کرد!
  4. مشخصه چهارم اصولاً طراحی قالی‌های عتیقه تحت تاثیر قومیت، آداب و رسوم و فرهنگ خاصی می‌باشد. از این رو در صورتی که قالی عتیقه طراحی و رنگ عجیب و غیرمتناسبی داشته باشد، می‌بایست از اصل بودن آن اطمینان حاصل کرد.
  5. مشخصه پنجم فرش‌های عتیقه اصل از لحاظ رنگ‌آمیزی به طور معمول از دو یا سه طیف رنگ قرمز، قهوه‌ای و کرم تشکیل شده‌اند.
  6. مشخصه ششم خریدار فرش عتیقه به شلوغ یا ساده بودن طرح و نقش فرش عتیقه نیز دقت می‌کند. چرا که فرش‌های عتیقه اصل دارای طرح و نقش ساده و خلوتی می‌باشند.
  7. مشخصه هفتم الیاف فرش‌های عتیقه به طور معمول از پشم طبیعی بوده که توسط رنگ‌های طبیعی فرش رنگ‌آمیزی شده است.
  8. مشخصه هشتم خریدار فرش عتیقه می‌بایست به دو رنگ شدن (کم‌رنگ و پررنگ) فرش دقت کند. چرا که رنگ فرش‌های عتیقه اصل به راحتی از بین نرفته و پس از گذشت سال‌ها ثابت می‌ماند.

اگر قصد فروش فرش های کهنه خود را دارید، خریدار فرش عتیقه و کهنه پایتخت آماده خرید این قالی ها با قیمت منصفانه و پرداخت در لحظه می باشد.

بهترین خریدار فرش کهنه تهران کیست؟

امروزه امر خرید و فروش وسایل دست دوم با کمک سمساری‌ها و اپلیکیشن‌های خرید مختلف انجام می‌شود. به طور کل مجموعه‌های مختلفی در سراسر کشور وجود دارند که تنها در زمینه خرید فرش مشغول به فعالیت می‌باشند. اما چطور می‌توان بهترین خریدار فرش عتیقه را پیدا کرد؟ در ابتدا باید بگوییم که فعالیت مراکز مذکور به این صورت است که فرش‌های دست دوم یا نو را از افرادی که قصد فروش دارند، خریداری می‌نمایند. البته ناگفته نماند که مراکز مذکور خدمات ویژه‌ای را در این خصوص ارائه می‌دهند.

چنانچه به دنبال بهترین خریدار فرش‌ ابریشمی و عتیقه هستید، پیشنهاد می‌کنیم به مرکزی مراجعه نمایید که بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را در حوزه خرید فرش ارائه کند. مجموعه خریدار فرش پایتخت یکی از بهترین و معتبرترین مراکز فعال در زمینه خرید انواع مختلف فرش است که خدمات مناسب و زیادی را به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

مجموعه مذکور یکی از بهترین و معتبرترین مراکز در زمینه خرید انواع مختلف فرش محسوب می‌شود که می‌توانید برای فروش فرش‌های نو یا دست دوم خود به آن مراجعه نمایید. از جمله خدمات مجموعه پایتخت می‌توان به خرید با بالاترین قیمت فرش‌های دستباف، عتیقه، ابریشم و ماشینی در طرح‌ها و ابعاد گوناگون اشاره نمود. مجموعه پایتخت پیش از هرچیزی رضایت شما مشتریان عزیز را اولویت قرار می‌دهد. از این رو تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات گوناگون در راستای جلب رضایت مشتریان و فروشندگان گرامی به‌کار گرفته است.

مجموعه پایتخت؛ معتبرترین خریدار فرش کهنه و دست دوم

بسیاری از افراد برای تغییر دکوراسیون منزل خود تصمیم می‌گیرند که فرش‌های خود را تعویض کرده و یا فرش‌های جدید بخرند. اما ممکن است که مبلغ کافی جهت خرید فرش جدید یا فضای مناسب جهت نگهداری فرش قبلی را نداشته باشند.

مجموعه پایتخت؛ معتبرترین خریدار فرش کهنه و دست دوم

مجموعه پایتخت مجموعه معتبر جهت خرید فرش های عتیقه ، قدیمی و کهنه شما می باشد.

در چنین حالتی بهترین راهکار این است که فرش دست دوم خود را به فروش رسانید. با فروش فرش کهنه خود دیگر نیازی نیست که به چگونگی نگهداری آن فکر کنید! چرا که با فروش فرش کهنه نه‌تنها مبلغ حاصل از فروش را دریافت می‌کنید، بلکه می‌توانید از فروش فرش‌های کهنه یک فرش جدید را خریداری نمایید. این موضوع سبب صرفه‌جویی در مخارج شما نیز می‌شود.

یکی از فرش‌هایی که مجموعه خریدار فرش تهران آن را خریداری می‌نماید، فرش کهنه و دست دوم است. البته ناگفته نماند که بسیاری از مراکز هنگام خرید این نوع فرش‌ها قیمت بسیار پایینی را پیشنهاد می‌کنند. این مژده را به شما عزیزان می‌دهیم که با مراجعه به مجموعه خریدار فرش عتیقه پایتخت می‌توانید فرش‌های کهنه و دست دوم خود را با بالاترین قیمت به فروش رسانید!

مجموعه پایتخت؛ خریدار انواع فرش دستباف

یکی از پر طرفدارترین فرش‌های قیمتی، فرش‌های دستباف ایرانی هستند که از ارزش بسیار زیادی برخوردار می‌باشند. هر شخصی که بودجه کافی برای خرید این نوع فرش را داشته باشد، بی‌درنگ اقدام به خرید آن می‌کند! مجموعه پایتخت خریدار فرش دستباف شما عزیزان نیز می‌باشد.

لازم به ذکر است که فروش فرش دستباف می‌تواند یک نوع سرمایه‌گذاری برای فرد فروشنده محسوب شود. ارزش فرش‌های دستباف با گذشت زمان و قدمت بیشتر بسیار بالاتر می‌رود! جالب است بدانید که این نوع از فرش‌ها با پاخور بیشتر زیباتر شده و بر قیمت آن‌ها افزوده می‌شود.

چنانچه فرش‌های دستباف خود را جهت فروش به مجموعه پایتخت بسپارید، بابت آن مبلغ منصفانه و فوق‌العاده‌ای را دریافت خواهید کرد. چرا که کارشناسان مجموعه پایتخت فرش شما را با دقت کامل مورد بررسی قرار داده و بهترین و بالاترین قیمت را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهند. در صورت توافق امر خرید و فروش انجام خواهد شد.

خرید انواع فرش ماشینی توسط مجموعه خریدار فرش پایتخت

امروزه فرش‌های ماشینی جزو پرکاربردترین و پرطرفدارترین فرش‌ها محسوب می‌شوند که در منازل، اداره‌ها، رستوران‌ها و سایر مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرش‌های ماشینی در مقایسه با انواع دیگر فرش‌های عتیقه، دستباف، ابریشمی و … از قیمت بسیار مناسب‌تری برخوردار بوده و در انواع مختلف طرح‌ها و رنگ‌ها در بازار موجود می‌باشند.

مجموعه خریدار فرش عتیقه پایتخت علاوه بر خرید فرش‌های کهنه، عتیقه، دست دوم و … خریدار انواع فرش‌های ماشینی با بهترین قیمت نیز می‌باشد. چنانچه فرش ماشینی دارید که از آن خسته شده‌‌اید و قصد فروش آن را دارید، ما به شما عزیزان مجموعه خریدار فرش پایتخت را پیشنهاد می‌دهیم.

خرید انواع مختلف فرش با ابعاد بزرگ و کوچک

مجموعه خریدار فرش عتیقه پایتخت، خریدار انواع مختلف فرش با ابعاد متنوع می‌باشد. در این مرکز انواع مختلف فرش از ابعاد کوچک گرفته تا ابعاد بسیار بزرگ پذیرفته می‌شود. چرا که در مجموعه پایتخت  قانونی مبنی بر خرید فرش در ابعاد مشخص تعیین نشده است.

از این رو چنانچه فرش‌های خیلی کوچک یا خیلی بزرگ دارید و تصور می‌کنید که هیچ‌کس حاضر به خرید آن‌ها نیست، باید بگوییم مجموعه پایتخت بهترین گزینه برای شما است! با مراجعه به مجموعه خریدار فرش عتیقه پایتخت، فرش ‌های بزرگ و کوچک خود را با بالاترین قیمت به فروش رسانید.

بدون اتلاف وقت فرش خود را به خریدار فرش عتیقه بفروشید!

بسیاری از افراد قصد فروش فرش‌های خود را دارند اما به دلیل کمبود وقت و یا پیدا نکردن بهترین مرکز خریدار فرش عتیقه از امر فروش منصرف می‌شوند. ما اینجاییم تا مجموعه خریدار فرش پایتخت را به شما هم‌وطنان عزیز معرفی کنیم.

بدون اتلاف وقت فرش خود را به خریدار فرش عتیقه بفروشید!

به دلیل داشتن اعتبار به آسانی می توانید به مجموعه خریدار فرش پایتخت اعتماد کنید.

مجموعه خریدار فرش پایتخت بهترین خریدار فرش عتیقه محسوب می‌شود، چرا که فرش‌های کهنه و عتیقه شما را بدون اتلاف وقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداری می‌نماید. در این مجموعه خدمات و سرویس‌های متنوعی ارائه شده‌اند که از هدر رفتن زمان جلوگیری می‌کنند.

مرکز خرید فرش پایتخت در تهران برای رفاه و راحتی شما عزیزان راه‌های ارتباطی گوناگونی را جهت فروش فرش‌هایتان در نظر گرفته که با استفاده از آن دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مجموعه را نخواهید داشت.

چگونه فرش خود را به خریدار فرش عتیقه در تهران بفروشیم؟   

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، برای فروش فرش‌های خود می‌توانید با مجموعه پایتخت در ارتباط باشید. اما لزوماً نباید ارتباط به صورت حضوری برقرار شود. چرا که مجموعه پایتخت دو راهکار ساده برای رفاه شما عزیزان در نظر گرفته است:

  • فروش تلفنی فرش

یکی از ساده‌ترین راهکارهایی که در مجموعه خریدار فرش پایتخت برای انجام خرید و فروش فرش در نظر گرفته شده است، فروش تلفنی می‌باشد. شما هر زمان از روز که مایل باشید می‌توانید با شماره تماس درج شده در وب‌سایت مجموعه خریدار فرش عتیقه پایتخت تماس حاصل کرده و اقدام به فروش فرش خود کنید. فروش تلفنی فرش این امکان را فراهم می‌سازد تا بدون مراجعه حضوری  در کم‌ترین زمان ممکن فرش خود را به فروش رسانید.

  • فروش اینترنتی فرش

در مجموعه خریدار فرش عتیقه در تهران علاوه بر امکان فروش تلفنی فرش، امکانات فروش اینترنتی نیز فراهم شده است. چنانچه فرصت مراجعه حضوری به مجموعه خریدار فرش پایتخت را ندارید، بهره‌گیری از امکان فروش اینترنتی فرش می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

با بهره‌گیری از امکان فروش اینترنتی فرش می‌توانید در هر زمان از روز که مایل باشید به سایت مجموعه مذکور مراجعه کرده و مراحل فروش اینترنتی فرش را تنها در چند دقیقه به انجام رسانید. لازم به ذکر است که هزینه فرش شما نیز بلافاصله توسط مجموعه پرداخت خواهد شد.

نحوه پرداخت در مجموعه خریدار فرش عتیقه پایتخت به چه صورت است؟

پرداخت هزینه فرش توسط مجموعه خریدار فرش عتیقه پایتخت به دو صورت نقدی و آنی انجام می‌شود: 

تسویه نقدی

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که قصد فروش وسیله‌ای را داشته باشید اما هیچ مشتری دست به نقدی را پیدا نکنید! در چنین حالتی بالاجبار می‌بایست وسیله مورد نظر را به صورت اقساطی، چکی یا چند ماهه به فروش رسانید.

در چنین شرایطی با توجه به نوسانات قیمت، فرد خریدار طی چند ماه سود کرده و شما به عنوان فروشنده متضرر خواهید شد. برای جلوگیری از زیان؛ بهترین راه حل فروش فرش به مجموعه خریدار فرش پایتخت است. چرا که مجموعه مذکور هنگام خرید فرش به صورت نقدی هزینه آن را به طور کامل پرداخت می‌کند.

در چنین حالتی علاوه بر اینکه فرش شما به قیمت روز خریداری می‌شود، هزینه آن نیز در زمان خرید به طور کامل به صورت نقدی پرداخت خواهد شد. از این رو با خاطر آسوده می‌توانید در هر زمان که مایل باشید فرش‌های خود را جهت فروش به مجموعه خریدار فرش عتیقه پایتخت بسپارید و مبلغ مورد نظر را به صورت نقدی دریافت نمایید.

تسویه آنی

یکی دیگر از روش‌های پرداخت در مجموعه پایتخت، تسویه آنی می‌باشد. تسویه آنی یا در لحظه توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است. چنانچه در لحظه به پول نیاز داشته باشید، با فروش فرش‌های خود به این مجموعه مبلغ مد نظر را در لحظه به دست خواهید آورد!

مجموعه پایتخت همواره در تلاش است تا خرید فرش‌ها به نحوی انجام گیرد که هزینه آن به صورت آنی برای فروشنده واریز شود. در چنین حالتی اگر شما قصد خرید فرش جدیدی در همان لحظه را داشته باشید نیز می‌توانید به راحتی و با خیالی آسوده روی مبلغ فروش فرش قدیمی خود حساب باز کنید!

اعتبار مجموعه خریدار فرش عتیقه پایتخت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌بایست هنگام خرید و فروش فرش به آن توجه داشته باشید، اعتبار مرکز خرید و فروش است. در بازار خرید و فروش فرش، فروشندگانی موفق‌تر هستند که از اعتبار بیشتر برخوردار باشند. هر مجموعه به مرور زمان و با نحوه عملکرد خود و درصد رضایت مشتریان اعتبار کسب می‌کند.

اعتبار مجموعه خریدار فرش عتیقه پایتخت

یکی از ویژگی های بارز مجموعه پایتخت، اعتبار چندین و چند ساله آن می باشد.

مجموعه خریدار فرش عتیقه پایتخت یکی از معتبرترین مراکز جهت خرید و فروش فرش محسوب می‌شود. با مراجعه به مجموعه مذکور دیگر نیازی نیست که نگران مسائلی مثل کلاهبرداری، پرداخت نشدن هزینه فرش و مواردی از این قبیل باشید.

پایتخت فرش‌های شما عزیزان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بهترین قیمت خریداری می‌نماید. لازم به ذکر است که یک مجموعه معتبر هرگز اعتبار خود را با انجام اموری مثل کاهش قیمت، عدم پرداخت هزینه در موعد مشخص و مواردی مشابه زیر سوال نمی‌برد.

توصیه می‌شود برای فروش فرش‌های دستباف، عتیقه، ماشینی، ابریشمی و… به یک مجموعه ناشناس و نامعتبر مراجعه نکنید. چرا که این نوع معامله می‌تواند پیامدهای ناخوشایندی را در پی داشته باشد. عدم داشتن اطلاعات کافی از خریدار و اهداف او، احتمال پایمال شدن حق شما را افزایش می‌دهد.

از این رو پیشنهاد می‌شود هنگام فروش وسایل مختلف مثل فرش در ابتدا اعتبار خریدار را مورد بررسی قرار داده و سپس اقدام به فروش کنید. مجموعه خریدار فرش عتیقه پایتخت با داشتن مجوزهای لازم به شما عزیزان این اطمینان را می‌دهد که در صورت انجام معامله تمامی مراحل به صورت مجاز و صحیح انجام می‌شوند.

سخن پایانی

در سال های اخیر مردم به دنبال بهترین خریدار فرش‌ قدیمی و عتیقه در جای جای مختلف و شهرهای مختلف هستند. ما در این راهنما درباره بهترین مراکز خرید فرش در شهر تهران و حومه آن و نحوه کار این مرکز صحبت کردیم. مجموعه خریدار فرش عتیقه پایتخت پیشنهاد می‌شود، که در زمینه خرید انواع مختلف فرش دستباف، ماشینی، عتیقه، کهنه، قالی و قالیچه فعالیت دارد. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت مشتریان است و امکان فروش آنلاین و تلفنی برای فروشندگان فراهم شده است. برای اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش آنلاین می‌توانید به بخش مشاوره مجموعه مراجعه کنید.

8 دیدگاه

  • درود بر شما و سپاس بابت مطالب جالبی که در سایت ارائه کردید
    بنده یک تخته فرش به ابعاد 278×184 دارم که علائم و نشانه های فرش عتیقه رو داره قدمتش بالای صد سال هست
    از چه طریقی میتونم عکس فرش رو برای تعیین ارزش مالی ارسال کنم ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

    • سلام خسته نباشید یک تخته قالی دستباف دارم میخواستم ببینم چند سال قدمت داره و قیت گزاری بشه میشه؟؟؟

      • سلام و درود کاربر گرامی.
        بله حتما. لطفا با شماره های داخل سایت تماس گرفته تا مشاوره رایگان دریافت نمایید.
        تیم خریدار فرش پایتخت (بخش خریدار فرش های عتیقه و قدیمی ) در خدمت شما می باشد.

  • درود برشما من دو تخته فرش دستباف دارم که بختیاری هستن و جفت هستن روی یکیش تاریخ ۱۲۳۵ بافته شده یک قسمت دیگش همون تاریخ به صورت برعکس بافته شده حساب کردم میشه برای ۱۶۶ سال پیش ،که دوره ناصردین شاه قاجار میشه ابعادشم ۱۶۵در۳/۱۰ هستش،چطور میشه قیمت‌گذاری واقعی انجام داد،با تشکر

  • سلام خسته نباشیددوتخته قالی دستباف بالای صدسال قدمت دارندایاخریدارهستیداگرعکساش بگیریم براتون بفرستیم میتونیدقیمتش بگید یک تخته اش قالی کوچیکه یکیش بزرگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *