5/5 - (2 امتیاز)

فرش دستباف ایرانی یکی از اصیل‌ترین هنرهای دستی زنان و مردان ایرانی محسوب شده که بر اساس طرح، اندازه، سبک محلی، نوع بافت، جنس و … به انواع مختلف تقسیم‌بندی می‌شود. به طور کل فرش‌های ایرانی از دیرباز مورد استقبال عده زیادی از افراد در سراسر جهان قرار می‌گرفت. این نوع از فرش‌ها در سطح جهانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و می‌توان گفت به نوعی نماد ایران محسوب می‌شوند. چنانچه قصد فروش فرش دستباف خود را دارید و به دنبال معتبرترین مجموعه خریدار فرش دستباف هستید، تا انتهای این راهنما همراه ما باشید.

تاریخچه فرش

بر اساس آمار به دست آمده عنوان بهترین خریدار فرش دستباف دنیا متعلق به کشور عزیزمان ایران است. از زمانی که بشر توانست خود را و نیازهای زندگی‌اش را بشناسد، به فکر داشتن منسوجاتی که او را از سرما و سختی زمین نجات دهد افتاد. در واقع می‌توان گفت اولین و ابتدایی‌ترین فرش‌هایی که انسان از آن‌ها استفاده کرد پشم و موی حیوانات و همچنین پوست آن‌ها بود.

خریدار فرش دستباف

فرش دستباف، هنری باستانی با تاریخچه‌ای به قدمت هزاران ساله در تاریخ بشر است.

به طوری که امروزه نیز شاهد پهن شدن پوست برخی از حیوانات همانند خرس کف زمین کاخ‌ها هستیم. البته ناگفته نماند که امروزه این موضوع بسیار کم‌تر دیده شده و بیشتر جنبه لوکس دارد. انسان در روند تکامل کم کم آموخت که با خرد کردن و فشردن الیاف پشم می‌تواند بستری ضخیم و گرم‌تر به نام نمد تولید کند.
سپس با یادگیری روش‌های ریسندگی برای نخستین بار گلیم در اتصال نخ پشمی با نخ‌های افقی و عمودی اختراع شد. می‌توان گفت اختراع گلیم سرآغازی برای اختراع گره یا فرش نرم که در هنر و تکنولوژی پیشرفته بود محسوب می‌شود.
در سال ۱۳۲۸ نخستین قالیچه‌ها به عنوان چادر مهاجران یا روکش اسب استفاده می‌شدند. البته به مرور زمان پیشرفت‌های زیادی در ساخت این محصول حاصل شد و رشد چشمگیری کرد. محققان بر این باورند که پیشرفت صنعت فرش در ایران به قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی برمی‌گردد.
زمانی که به تاریخ می‌نگریم، متوجه این موضوع می‌شویم که قالی‌های ایرانی برای مدت طولانی رایج بوده و مورد استفاده افراد قرار می‌گرفتند. به طوری که گزنفون، نویسنده یونانی در کتاب کوروش بین سال‌های ۴۳۰ تا ۳۴۵ پیش از میلاد فرش را به این صورت توصیف کرده است: «ایرانیان آن‌ها را زیر تخت‌های خود می‌گسترانند.»
فرش‌های دستباف ایرانی بسیار متنوع بوده و در انواع مختلف جنس، رنگ، شکل و ساختار با نام‌های منحصربه‌فردی در بازار موجود هستند.

اخیرا درخواست و تقاضا خرید فرش های دستباف با طرح ها و بافت های سنتی و ترکیب طرح های سنتی و مدرن، بیشتر شده است.  افراد به دنبال فرش‌هایی هستند که بازتاب‌دهنده فرهنگ و تاریخ هنری مرتبط با منطقه‌ها و اقوام مختلف باشند و همچنین از طرح‌ها و رنگ‌های مدرن و خلاقانه نیز لذت ببرند. این تقاضا برای فرش‌های دستباف، نوآوری‌ها و تغییرات جدید در صنعت فرش‌بافی را نیز تحریک کرده است. از این رو، موضوع “افزایش تقاضا برای خرید فرش‌های دستباف با الگوهای سنتی و طرح‌های مدرن” به عنوان یک ترند مهم در بازار فرش‌های دستباف مورد توجه قرار گرفته است.

خریدار فرش دستباف تهران با بهترین قیمت

امروزه پیشرفت تکنولوژی سبب شده است تا لوازم خانگی با سرعت زیاد در حال بهتر شدن و تغییر باشند. از این رو اکثریت مردم به فکر تعویض لوازم منزل با کالاهای مدرن و جدید هستند. البته در این بین بسیاری از افراد به‌جای خرید لوازم نو به دنبال خرید لوازم خانگی دست دوم نیز می‌باشند.
لوازم دست دوم از لحاظ قیمت نسبت به لوازم خانگی نو بسیار به‌صرفه‌تر است. اما لوازم دست دوم را کجا می‌توان پیدا کرد؟ یا چطور می‌توان لوازم منزل خود را فروخت؟ پاسخ به این سوالات تنها کلمه «سمساری» است. سمساری‌ها مناسب‌ترین محل جهت تبادل کالا محسوب می‌شوند.
اما بهترین مرکزی که خریدار فرش دستباف باشد کجاست؟‌مجموعه «پایتخت» یکی از معتبرترین مراکز خریدار فرش می‌باشد که خدمات خرید فرش‌های دستباف، عتیقه، دست دوم، قیمتی، ابریشم، کهنه، قالی و قالیچه را ارائه می‌نماید.
زمانی که قصد دارید فرش خود را به مجموعه پایتخت؛ بهترین خریدار فرش دستباف بفروشید، در وهله اول فرش شما با دقت کامل و منصفانه کارشناسی می‌شود. سپس بهترین و منصفانه‌ترین قیمت برای فرش تعیین خواهد شد.

فرش دستباف دارای گونه های مختلفی است که شامل فرش دستباف تمام ابریشم ، پشمی ، گل ابریشم ، کف ابریشم و سوف می باشد. خریدار فرش دستباف پایتخت بهترین خریدار انواع موارد ذکر شده می باشد

خریدار فرش دستباف

با مراجعه به بهترین خریدار فرش دستباف از شر قالی های دستباف قدیمی خود راحت شوید! خریداران فرش از نظر نوع قالی هایی که می خرند، به دسته های مختلفی تقسیم می شود. چنان که خریداران انواع قالی های دستباف با خریداران قالی های ماشینی گاهی اوقات متفاوت هستند.
برخی مواقع نیز خریدارانی وجود دارد که کلیه فرش ها را با ویژگی های مختلف خریداری می کنند. نکته مهم این است که خریداران قالی های دستباف به بعضی از قالی های دست دوم علاقه بیشتری نشان می دهند. 
در واقع  برخی از فرش ها توسط این خریداران راحت تر و سریع تر خریداری می شود. همچنین بهترین خریداران ویژگی هایی دارند که شما با مراجعه به دیگر مراکز و افراد شاهد آن ها نخواهید بود. بنابراین اگر قصد دارید قالی دستباف خود را بفروشید، بهتر است ابتدا با فرش های مورد علاقه خریداران و بهترین مراکز و افراد فعال در این حیطه آشنا شوید. بدین شکل قالی شما بدون دردسر، سریع و با قیمت خوب به فروش می رسد.

فرش های مورد علاقه خریدار فرش دستباف

برای فروش انواع فرش دستباف دست دوم به خریداران این فرش ها پیش از هر چیز باید بدانید برخی از آن ها به قالی های خاصی علاقه مند هستند. بدین معنا که این افراد یا مراکز بعضی از قالی های دستباف دست دوم را بلافاصله پس از درخواست شما و بدون تردید خریداری می کنند.

فرش های مورد علاقه خریدار فرش دستباف

فرش های درستباف کهنه و عتیقه یکی از بهترین فرش هایی است ک خریدار فرش دستباف به راحتی خرید می زند.

این در حالی است که بعضی از فرش های دیگر توسط خریداران به سختی و با قیمت کم خریداری می شود، اما برای قالی های مورد علاقه خود مبالغ خوبی را پیشنهاد می دهند. شاید یکی از اصلی ترین دلایل این موضوع، فروش خوب این قالی ها باشد.
قالی های مورد علاقه خریداران، فرش هایی هستند که افراد دیگر آن ها را به راحتی از این افراد یا مراکز خریداری می کنند. به همین دلیل خریدار نیز با اشتیاق آن را از شما می خرد. بنابراین پیش از هر اقدامی باید بدانید فرش شما جز قالی های مورد علاقه خریدار فرش دستباف تهران قرار می گیرد یا خیر؟
در این رابطه باید بدانید فرش های دست دوم دستباف و مورد علاقه خریداران عبارت هستند از:

فرش های عتیقه!

یکی از قالی های مورد علاقه خریدار فرش ابریشم و دستباف، انواع قالی های عتیقه هستند. منظور از قالی های عتیقه، فرش هایی است که سالیان پیش بافته شده اند که از آن ها استفاده شده است یا خیر. در واقع استفاده از آن ها یا چگونگی شرایط آن ها اهمیت زیادی ندارد و تنها قدمت آن ها حائز اهمیت است. چراکه این فرش ها جز اشیای قیمتی به شمار می روند و بسیار ارزشمند هستند.

قالی های کهنه و آسیب دیده!

برخلاف تصور بسیاری از افراد، خریداران فرش های دستباف نه تنها سراغ قالی های نو و سالم نمی روند بلکه فرش های دستباف دست دومی که کهنه تر و آسیب دیده تر هستند را بیشتر می خرند. اگرچه قالی های دستباف دست دوم سالم و نو جایگاه بالایی دارند اما برخلاف مدل های ماشینی، قالی های دستباف کهنه و آسیب دیده نیز بسیار پرطرفدار هستند.
این فرش ها تحت عنوان وینتیج شناخته می شوند و طرافداران بسیاری دارند. به همین دلیل یکی از گزینه های مورد علاقه خریدار فرش دستباف و ابریشم تهران هستند. هر چه یک قالی دست دوم دستباف کهنه تر باشد و آسیب های بیشتری داشته باشد، زودتر خریداری می شود و همچنین راحت تر به فروش می رسد. خریدار فرش پایتخت یکی از مشتاق ترین خریداران برای این قالی ها است.

فرش هایی با نقش های خاص اما پرطرفدار!

نقش فرش دستباف دست دومی که می خواهید بفروشید، چگونه است؟ خریدار فرش ابریشم و دستباف بیشتر به سراغ خرید قالی هایی با نقش های خاص و پرطرفدار می رود. به عنوان مثال امروزه قالی هایی با طرح های خشتی طرفداران بسیاری دارند و به همین دلیل اگر قالی شما خشتی باشد، خریداران راحت تر و سریع تر آن را می خرند.
همچنین باید بدانید فرش های دستباف دست دوم لچک ترنج، گل افشان وغیره نیز بسیار پرطرفدار و پرکاربرد هستند. در عین حال قالی هایی با طرح جنگل، کم و خاص هستند اما افراد بسیاری به آن ها علاقه دارند. بنابراین اگر قالی شما جز هر یک از این دسته ها قرار می گیرد، می توانید برای فروش آن ها با قیمت خوب به بهترین خریدار فرش دستباف تهران مانند پایتخت مراجعه کنید.

قالی هایی با رنگ زمینه پرطرفدار!

رنگ زمینه قالی شما نیز در میزان علاقه خریدار به آن تاثیر بسیاری دارد. خریداران فرش های دستباف و دست دوم بیشتر قالی هایی را می خرند که رنگ زمینه آن ها متداول و پرکاربرد باشد. این قالی ها اگرچه با رنگ زمینه های مختلفی تولید می شوند اما پرطرفدارترین رنگ زمینه ها عبارت هستند از:
  • کرم؛
  • شیری؛
  • گردویی؛
  • لاکی.
بنابراین اگر فرش شما نیز زمینه ای با رنگ های ذکر شده دارد، بی تردید خریداران آن را روی هوا می خرند. اما فروش قالی هایی با زمینه های مشکی، آبی، سرمه ای و رنگ هایی از این قبیل تاحدی دشوار است.

فرش هایی با متراژ پرکاربرد

از دیگر قالی های مورد علاقه خریداران فرش های دستباف می توان به قالی هایی اشاره کرد که متراژ پرکاربردی دارند. به طور کلی فرش های دستباف همچون مدل های ماشینی در ابعاد کوچک مانند 6 متری تا ابعاد بزرگ مانند 12 یا  بیشتر تولید می شوند.
در این بین قالی هایی که 6 متری، 9 متری و 12 متری هستند، نسبت به مدل های دیگر بیشتر توجه خریدار فرش دستباف و ابریشم تهران را به خود جلب می کنند. چنان که اگر قالی شما 6 یا 9 متری باشد، همین که خریدار آن را ببیند، بدون تردید با پرداخت هزینه آن را می برد.

مرکز خریداری فرش دستباف “پایتخت” با قیمت گذاری حرفه ای و مناسب و پرداخت نقدی، این امکان را برای فروشندان فرش فراهم می کند، تا در کمترین زمان و بالاترین قیمت فرش خود را به فروش برسانند.

ویژگی های بهترین خریدار قالی دستباف و ابریشم تهران

 

با توجه به آنچه گفته شد، اگر شما قصد فروش قالی دستباف خود را دارید و جز فرش های مورد علاقه خریدار فرش ابریشم یا دستباف است یا نیست، به هر حال باید بهترین خریدار را پیدا کنید. زیرا در غیر این صورت نه تنها در روند خرید و فروش با مشکلات بسیاری مواجه می شوید بلکه ممکن است با یک کلاهبردار روبه رو شوید.

ویژگی های بهترین خریدار قالی دستباف و ابریشم تهران

قیمت گذاری عالی و پرداخت به صورت نقدی یکی از بهترین ویژگی های خریدار فرش پایتخت است.

بنابراین باید بهترین خریداران را بشناسید و در این رابطه باید بدانید ویژگی های آن ها شامل موارد بسیاری می شود که عبارت هستند از:
•خرید انواع فرش ها دستباف، ماشینی، ابریشم وغیره: این مراکز برای خرید قالی ها هیچ گونه محدودیتی از نظر طرح، رنگ، ابعاد وغیره قائل نمی شوند.
•خرید در اسرع وقت: بهترین خریداران فرش دستباف و ابریشم تهران قالی شما را در کم ترین زمان و بدون معطلی می خرند.
•قیمت گذاری عالی: بهترین خریدار فرش دستباف بهترین قیمت گذاری را انجام می دهد و قالی ها را با قیمت های بالا و منصفانه خریداری می کند.
•پرداخت نقدی و در لحظه: بهترین خریدار فرش های دستباف دست دوم مرکزی است که در لحظه و به صورت نقدی هزینه قالی شما را پرداخت کند.
•سرویس دهی گسترده: خریداران فرش برتر در تهران معمولا سرویس دهی گسترده ای دارند و خدمات خود را در تمامی مناطق تهران ارائه می دهند. چنان که در هر منطقه ای که باشید، قالی شما بدون مراجعه حضوری خریداری می شود.
بنابراین برای فروش قالی های دستباف دست دوم خود به مرکزی مانند پایتخت مراجعه کنید که تمامی ویژگی های ذکر شده را به صورت هم زمان داشته باشد. زیرا در غیر این صورت فرایند فروش برای شما دردسرساز خواهد شد.

چگونه به خریدار فرش دستباف اعتماد کنیم؟

بسیاری از افراد بر این باورند که فروش فرش‌های دستباف به سمساری به‌صرفه نبوده و نمی‌توان آن‌ها را با قیمت معقول به فروش رساند. در ابتدا باید گفت که سمساری‌ها خریدار فرش دستباف و ابریشم و … هستند. زمانی که قصد فروش فرش دستباف خود به یک سمساری را دارید، توصیه می‌شود که در قدم اول به مجوز سمساری مذکور دقت فرمایید.
سمساری‌های معتبر دارای مجوز کار از طرف وزارت صنعت و معدن هستند. نکته بعدی که سبب می‌شود یک سمساری معتبر باشد، حضور کارشناسان باتجربه در آن مجموعه است. از این رو کسی که فرش‌ شما را از لحاظ جنس و نوع نخ و حتی مکانی که بافته شده است مورد بررسی قرار می‌دهد، می‌بایست کارشناس فرش باشد.
کارشناسی فرش توسط یک فرد باتجربه سبب می‌شود تا فرش شما با قیمت منصفانه و صحیح به فروش برسد. مجموعه پایتخت دارای کارشناسان باتجربه در این زمینه بوده و با بررسی نوع رنگ و تار و پود و نخ فرش شما بهترین قیمت را در نظر می‌گیرد.

چرا مجموعه پایتخت را برای فروش فرش‌های دستباف خود انتخاب کنیم؟

مجموعه پایتخت؛ بهترین خریدار فرش دستباف با ارائه خدمات آنلاین این امکان را فراهم ساخته است تا افراد بتوانند در منزل بنشینند و از سرویس‌های مجموعه مذکور بهره‌مند شوند. این موضوع سبب صرفه‌جویی در زمان و دسترسی آسان خواهد شد. مسلما فرش‌های دستباف نسبت به سایر فرش‌ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند، از این رو زمان فروش نیز می‌توانند قیمت خوب و منطقی داشته باشند. اما متاسفانه بسیاری از مراکز هنگام خرید فرش دستباف قیمتی پایین و غیرمنصفانه در نظر می‌گیرند که سبب ضرر فرد فروشنده می‌شود.

چرا مجموعه پایتخت را برای فروش فرش‌های دستباف خود انتخاب کنیم؟

یکی از معتبرترین خریداران فرش دستباف در تهران “پایتخت” می باشد.

مجموعه پایتخت خریدار فرش ابریشم و دستباف شما بوده و فرش‌های شما را با بالاترین قیمت خریداری می‌نماید. از این رو نگران کم شدن ارزش فرش خود نباشید، چرا که مجموعه پایتخت مرحله قیمت‌گذاری فرش را با دقت کامل و صادقانه انجام می‌دهد.
ممکن است تصور کنید که استفاده از خدمات آنلاین سمساری عملاً امکان‌پذیر نمی‌باشد. احتمال دارد که این موضوع برای برخی از سمساری‌های آنلاین صدق کند، اما به شما عزیزان این اطمینان را می‌دهیم که بهترین خریدار فرش دستباف در سریع‌ترین زمان پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود.

کلام آخر

چنانچه به دنبال بهترین و معتبرترین سمساری جهت فروش فرش‌های دستباف اصیل ایرانی خود هستید، مجموعه پایتخت را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. مجموعه پایتخت خریدار فرش دستباف، ابریشمی، عتیقه، قیمتی، دست دوم، کهنه، قالی و قالیچه‌های شما عزیزان با بالاترین قیمت می‌باشد.

البته به شرطی که به بهترین خریدار قالی دستباف مراجعه کنید. زیرا در غیر این صورت خبری جز دردسر برای شما نیست. بهترین خریداران مراکزی مانند پایتخت هستند که بدون محدودیت انواع قالی ها را با قیمت بالا و در کم ترین زمان خریداری می کنند. همچنین جالب است بدانید در صورت انتخاب پایتخت برای فروش فرش دستباف خود نیازی به مراجعه حضوری نیست و با یک تماس تلفنی قالی شما خریده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *