دیدگاهت ما رو بهبود می‌بخشه!

از آن‌جایی که مردم همیشه دوست دارند در فاصله کمی اقلام خود را تعویض کنند بازارهای دست دوم رونق زیادی به خود گرفته است. در این مطلب به شما بهترین خریدار فرش ساروق را معرفی کرده و درباره این فرش صحبت می کنیم تا شما عزیزان در مورد این فرش و بهترین خریدار فرش دست دوم که مجموعه خریدار فرش پایتخت می باشد، بیشتر بدانید. فرش های‌ دست دوم در انواع گوناگونی مانند ساروق، فرش ‌های ماشینی، فرش دستبافت به افراد عرضه خواهد شد و هرکدام هم خریداران ویژه و مخصوص خود را دارند.
با استفاده از خدمات مجموعه بزرگ ما می‌ توانید در هر منطقه ای از تهران که هستید با کارشناسان ماهر ما تماس گرفته و از آن‌ ها بخواهید برای بررسی و خرید انواع فرش ها و وسایل دیگر شما به محل مد نظرتان مراجعه کنند. به این نکته دقت نمائید که مجموعه پایتخت در تمام مناطق تهران کار خرید و فروش را انجام می دهد.

فرش های ساروق یک نوع فرش معروف و با ارزش است که از زمان صفایی‌ها (کلانترهای سرافراز) در ایران تولید می‌شود. این فرش‌ها با دقت بالا و با استفاده از تکنیک‌های دستی (دستباف) ساخته می‌شوند و اغلب دارای طرح‌ها و نقوش سنتی ایرانی هستند. به دلیل کیفیت بالا و زیبایی ظاهری، فرش ساروق به عنوان یکی از ارزشمندترین نمادهای هنر دستی ایران شناخته می‌شود.

فرش ساروق از کجاست؟

ساروق شهری کوچک در شمال شهر اراک بوده که از نظر جغرافیایی این شهر در منطقه ای تقریباً کوهستانی قرار دارد که دارای آب و هوای سرد و خشک است. در این منطقه که شغل بیشتر مردم در آن دامداری و کشاورزی بوده و از زمان های بسیار قدیم قالی بافی نیز در بین زنان این منطقه ویژه و یک فعالیت معروف و اصلی خواهد بود.

فرش ساروق از کجاست؟

فرش ساروق به فرش های دستباف یکی از شهرهای اطراف اراک گفته می شود.

 از این رو برای فروش این فرش باید از بهترین خریدار فرش تهران و خریدار فرش دست دوم ساروق یعنی مجموعه پایتخت که خریدار فرش دستباف و انواع دیگر فرش ها می باشد، کمک بگیرید.

مشخصات اصلی و مهم فرش ساروق

در بسیاری از منابع دیده شده که فرش ساروق را معادل با فرش اراک یا فرش سلطان آباد معرفی می کنند و همه مشخصات را یکسان معرفی خواهند کرد، در حالی که شاید از نظر جنس هر دو نوع فرش دارای مرغوبیت و کیفیت بالایی باشند، ولی از لحاظ ساختار به طور کلی با هم فرق دارند. در ادامه پیش از معرفی بهترین خریدار فرش ساروق به مشخصات آن می پردازیم که عبارتند از:

  •  نوع بافت های قالی ساروق

ساختار کلی و نوع بافت اصلی و مهم فرش ساروق ریز بافت بوده که اندازه های پرزها بسیار کوتاه می باشند. همین شکل بافت و اندازه کوتاه پرزها سبب شده که اثر نهایی این فرش به شکل تخته ای سخت و فشرده به نظر برسد و جز نمونه های منحصر به فرد و خاص محسوب شود. دارهای انتخابی قالیبافان این فرش در بیش از 90 درصد موارد، دارهای عمودی خواهد بود.

  • رنگ و جنس فرش های ساروق

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، از مشاغل اصلی و مهم مردم منطقه ساروق دامداری و کشاورزی است. همین امر سبب شده که بسیاری از رنگ های استفاده شده در فرش های ساروق از ماده های طبیعی باشد که به وسیله کشاورزان همین منطقه درست می شوند.
الیاف که از حیوانات درست می شود، سر منشاء آن ها طبیعی بوده همانند پشم و ابریشم دارای ساختاری پروتئینی است که به دو گروه اسیدی و بازی تقسیم بندی خواهند شد.
هنگامی که شما از الیافی با این ساختار استفاده می کنید طبیعی است برای اتصال رنگ ها به مولکول های آن ها باید از رنگ هایی استفاده نمائید که دارای ساختار مشابه و ویژه ای هستند، پس رنگ های شما نیز باید ساختار اسیدی و بازی باشد. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فرش ساروق و مشخصات آن با کارشناسان مجموعه خریدار فرش پایتخت تماس بگیرید به خاطر این که این مجموعه یکی از بهترین خریدار فرش ساروق و خریدار فرش دستباف ساروق می باشد.

  • نقش ها و طرح های فرش های دستباف ساروق

فرش های ساروق نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان توانسته است با محبوبیت و طرفداران فوق العاده همراه شده، به خاطر استفاده از نقش ها و طراحی های فوق العاده که دارد.

در حقیقت این نقشه فرش های دستباف بوده که بسیاری از تفاوت ها را رقم خواهد زد و سبب شده برخی از قالی ها از ارزش بسیار زیادی برخوردار شوند و برخی دیگر جزء فرش های دستباف ارزان قیمت محسوب شوند.

خریدار فرش دست دوم ساروق

مهم ترین و اساسی ترین نقش های اصیل ساروق، نقشه های مرغ و ماهی، گل بوته می باشد.

از مهم ترین و اصلی ترین مزایا و قابلیت های قالی ساروق همین نقشه های جذاب آن بوده، امروزه به دلیل شهرت جهانی این فرش دیده شده که بعضی از کشورهای جهان با کپی برداری غیر قانونی از نقشه های بومی و ویژه این منطقه، تابلو فرش هایی را با نام ساروق به نقاط گوناگون جهان صادر می کنند، ولی متخصصان این کار به آسانی می توانند نقش های اصیل و زیبای این منطقه را شناسایی نمایند.
مهم ترین و اساسی ترین نقش های اصیل ساروق، نقشه های مرغ و ماهی، مستوفی، پرده ای و گل و بوته، نقشه های دستگاهی، پرده ای، پیچ اروپایی، شاه عباسی، افشان و ترنج با گل و جانور و … هستند که از جمله نقشه هایی می باشند که بعد ها به عنوان الگوی قالیبافان ساروقی قرار گرفته است.

خریدار فرش دستباف ساروق

فرش دستباف ساروق اراک جزء معروف ترین فرش های دستباف ایرانی بوده و دو روستای جیریا و ساروق در حدود 35 تا 40 کیلومتری شمال اراک هستند. در قدیم تمام این منطقه به ساروق شهرت داشته است. از این رو برند قالی ساروق در دنیا جزء مشهورترین و بهترین برندها و مناطق جغرافیایی تولید فرش ایرانی می باشد.
با گذشت زمان چند شرکت خارجی نیز از ظرفیت تولیدات با کیفیت و مرغوب و سبک رنگرزی اصیل و زیبای این منطقه خوششان آمد و از آن استفاده کردند و با ارائه طرح ها و مدل های جدید، تولیدات این منطقه را به جهتی دیگر سوق دادند.
طرح ها و مدل هایی مانند طرح ساروق آمریکایی با رنگ زمینه قرمز ملایمی که به آن قرمز دوغی گویند، جایگزین طرح های سنتی قالی ها و فرش های منطقه شدند. رنگ قرمز دوغی با ملایم کردن رنگ قرمز روناسی توسط اسید لاکتیک موجود در دوغ ترش که پشم رنگ شده را در آن می خوابانند، به وجود می آمد.
از این رو این فرش ها دارای انواع مختلفی هستند و ممکن است اگر شما آگاهی از این فرش نداشته باشید برخی افراد سودجو آن ها را با قیمت کم و با جنس قلابی به شما عزیزان بفروشند از این رو باید از بهترین مجموعه خریدار فرش ساروق و فرش های دیگر کمک بگیرید. یکی از بهترین و معروف ترین این مجموعه ها خریدار فرش پایتخت است که بهترین و بزرگ ترین خریدار انواع فرش های دستباف و خریدار فرش دست دوم ساروق در تمام مناطق تهران می باشد.

خدمات و وظایف بهترین خریدار فرش ساروق

مجموعه پایتخت با سابقه ترین و بهترین خریدار فرش در تهران بوده و به خاطر خرید حضوری در گذشته و آنلاین در حال حاضر، معروف ترین خریدار برای خرید فرش ‌های ماشینی و دستباف و انواع دیگر فرش ها است و با توجه به روحیه منصف و هموطن ‌طلبی ای که در بین خریداران دارد، موقعیت ‌ها و شرایط خوب و ویژه ای را برای فروشندگان انواع فرش در تمام مناطق تهران فراهم کرده است. که بعضی از وظایف و مسئولیت های این مجموعه بزرگ عبارتند از:

خدمات و وظایف بهترین خریدار فرش ساروق

تضمین سود مشتری یکی از مهمترین مواردیست که خریدار فرش سارق باید آن را درنظر داشته باشد.

  • تضمین سود مشتری و فروشنده از مهم ‌ترین و اصلی ترین شعار این مجموعه است.
  • در هر شرایطی امنیت خرید و فروش را تضمین خواهد کرد و به رعایت حال فروشنده نیز توجه بسیار زیادی خواهند کرد.
  • خرید انواع فرش ماشینی و دیگر فرش ها را به بالاترین و مناسب ترین قیمت انجام می دهند.
  • انجام خرید و معاملات در کوتاه ترین و سریع ترین زمان ممکن
  • ارسال کارشناسان و متخصصان مجرب و آموزش دیده در زمینه فرش به محل مد نظز شما عزیزان
  • خرید و فرش به ‌صورت حضوری و غیر حضوری
  • خریدار فرش ساروق با بالاترین و منصفانه ترین قیمت
  • تضمین در قیمت داده شده
  • خرید انواع اقلام و وسایل دست دوم

قیمت فرش های ساروق

قیمت فرش های ساروق در سال های اخیر سطوح گوناگونی دارد. سطح اول مربوط به فرش های 45 تا 55 رج ریزبافت ساروق بوده که نوی آن قیمت بیشتری خواهد داشت، سطح دوم، فرش هایی با رج شمار 35 تا 45 رج است که حدود قیمتی معادل فرش های کرک کاشان داشته که به فروش خواهد رسید. سطح سوم، قالی های 30 تا 35 رج است که معمولا نقشه بته میر داشته با قیمت کمتر از سطوح اول و دوم قابل تهیه می باشند.
مجموعه خریدار فرش پایتخت فرش های قدیم بافت ساروق که در حد نو هستند را با بالاترین و منصفانه ترین قیمت تهیه کرده تا شما مشتریان از فروش آن ها دلسرد و ناامید نشده و مطمئن شوید که این فرش را به بهترین خریدار فرش ساروق تهران با بهترین قیمت به فروش رسانده اید.

کلام آخر

قالیبافی جزء مهم و جدایی ناپذیر از زندگی مردم ساروق بوده و به نوعی این هنر و زیبایی با تار و پود زندگی آن ها در هم تنیده شده است. نقش های فرش های ساروق نشانگر اندیشه، احساس، ذوق، آرزوها و ارزش های زنان و مردان این منطقه خواهد بود. از این رو برای فروش این فرش ها بهتر است از مجموعه های خریدار فرش ساروق کمک بگیرید. این مجموعه بهترین انتخاب خریدار فرش پایتخت است که علاوه بر این که بهترین خریدار فرش دست دوم ساروق و خریدار فرش دستباف ساروق و دیگر فرش ها بوده منصفانه ترین قیمت ها و بهترین اجناس را به شما عزیزان ارائه می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *