دیدگاهت ما رو بهبود می‌بخشه!

قالی دستباف کرمان از بهترین و باکیفیت‌ترین قالی‌های ایرانی است. این قالی طرح‌ها و رنگ‌آمیزی‌های متنوعی دارد و منشاء اصلی آن کرمان است. کرمان از استان‌های قدیمی و تاریخی ایران است که قالیبافی از صنایع دستی اصلی آن به شمار میرود و سابقه طولانی در این امر دارد. خریدار فرش پایتخت که در تهران فعالیت می‌کند، خریدار قالی دستباف کرمان و خریدار فرش کهنه می‌باشد و فرش‌های شما را با قیمتی مناسب خریداری میکند، اما در ادامه ببینیم که قالی دستباف کرمان چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

بهترین خریدار قالی کرمانقالی دستباف کرمان

این نوع فرش در سبک‌های مختلف از جمله طبیعت گرا و پر از نقش و نگارهای ریز است که در ابعاد مختلفی هم بافته می‌شود. در بافت آن، از پشم به عنوان پرز و معمولا از پنبه به عنوان تار و پود استفاده می‌شود.

این فرش به سه دسته اصلی: ترنج، خشتی و افشان تقسیم می‌شود که ترنج در بین مردم محبوب‌تر است. 

رایج‌ترین طرح قالی دستباف کرمان؛ طرح گل و بوته با ترنج مرکزی است. گل سرخ از معروف‌ترین نقش‌های این نوع قالی است. از سایر نقش‌های قالی کرمان به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • خوشه انگوری
  • برگ چغندری
  • گلدانی و درختی
  • سی و سه پلی
  • قاب قرآنی
  • بته جقه‌ای
  • گل فرنگی
  • شکارگاه
  • افشان

فرش‌های دستباف معمولا با مشکل یکنواخت نبودن رنگ مواجه هستند، اما قالی دستباف کرمان این مشکل را ندارد. به این علت که رنگرزی قالی کرمان پیش از ریسندگی آن انجام می‌شود، در نتیجه رنگ یکنواختی بعد از بافت پیدا میکند. برای بافت، بین 15 تا 30 رنگ مختلف استفاده می‌شود و از رنگ‌های درخشان و نزدیک به طبیعت استفاده میشود؛ از جمله: صدفی، لاکی، زعفرانی، مسی، آبی، سرخابی، زرشکی و…. که زیبایی منحصر به فرد و چشم نوازی خاصی به فرش می‌دهند.

رنگ‌ها منشاء گیاهی دارند، مانند: برگ مو، پوست گردو، پوست انار، روناس، حنا، نیل و… 

قالی دستباف کرمان نیز مانند هر فرش دستباف دیگری، هر چقدر قدیمی‌تر و به اصطلاح پاخورتر باشد، گران‌تر و با ارزش‌تر است. این قالی از نوع صادراتی نیز هست و کشورهای زیادی خواهان آن هستند.

این نوع فرش از گذشته‌های دور در کرمان بافته میشده است و به مرور زمان تغییراتی در آن صورت گرفته است. خاندان شاهرخی، کاظم راد، رضاخان زند، پاک گوهر، میرزا علیرضا از پیشکسوتان و طراحان معروف قالی کرمان هستند.

قدیمی‌ترین قالی کرمان به قالی راور مشهور است که قدمت آن به بیش از 150 سال پیش میرسد. راور به عنوان شهر ملی قالی ایران و مرکز قالیبافی کرمان شناخته شده است.

ویژگی‌های فرش دستباف کرمان:

فرش دستباف کرمان از باکیفیت‌ترین و زیباترین فرش‌های دستباف ایران محسوب می‌شود. این فرش برای کسانی که خواهان فرش دستباف هستند، یکی از بهترین گزینه‌ها می‌باشد. از ویژگی‌های برجسته این نوع فرش به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • بهره گیری از رنگ و الیاف طبیعی
  • رنگ بندی جذاب و گیرا
  • استحکام و استقامت بالا 
  • طرح‌های زیبا، متنوع و خاص
  • اندازه‌های بسیار متنوع
  • ارزش مادی و معنوی بالا
  • آرامش روحی و روانی
  • عدم تولید الکتریسیته ساکن
  • سایش کم و ماندگاری بالا

این فرش در ابعاد متنوعی بافته می‌شود. از ابعاد کوچک تا ابعاد بزرگ 47متری. بنابراین برای هر مکانی می‌توان از اندازه مناسب فرش دستباف کرمان استفاده کرد.

طرح‌های زیبای آن که معمولا طبیعت گرا است، حس خوبی را به افراد منتقل میکند و سبب آرامش می‌شود.

مزیت فرش‌های دستباف و قالی کرمان

فرش دستباف به خاطر زحمتی که در بافت آن کشیده شده است و به خاطر کیفیت خوبی که دارد، قیمت بالایی هم دارد. خرید این نوع فرش یک نوع سرمایه گذاری محسوب می‌شود. برخی افراد ممکن است به این فکر کنند که آیا خرید فرش دستباف به خاطر قیمت بالایی که دارد، از نظر اقتصادی به صرفه است؟

فرش دستباف یک اثر هنری محسوب شده و هر چقدر که قدیمی‌تر باشد، ارزش بیشتری پیدا می‌کند، برخلاف اکثر کالاها و وسایل منزل که با گذشت زمان قدیمی شده و قیمت آنها کاهش پیدا میکند.

بنابراین فرش دستباف کرمان یک کالای باارزش محسوب میشود.

فرش دستباف اگر کیفیت خوبی داشته باشد عمر طولانی‌تری از فرش‌های ماشینی خواهد داشت. 

این نوع فرش به خاطر به کار بردن الیاف طبیعی، عایق بهتری نسبت به فرش ماشینی برای سرما و گرما محسوب میشود. همچنین بسیار نرم و لطیف است و آسایش بیشتری در کنار زیبایی خاص خود، به همراه می‌آورد.

البته توجه داشته باشید که ارزش فرش دستباف به سالم بودن آن است. اگر فرش آسیب ببیند تا حد زیادی از قیمت آن کاسته میشود. بنابراین در ادامه روش‌ها و نکات مهم نگهداری از فرش دستباف را خدمت شما عرض می‌کنیم.

خریدار فرش دستباف کرماننگهداری از فرش دستباف

برای اینکه برای مدت‌های طولانی فرش دستباف شما سالم بماند و آسیب نبیند به این موارد که گفته می‌شود دقت کنید:

  • فرش را در جای خشک و ترجیحا روی سنگ پهن کنید تا گرد و خاک یا رطوبت به آن نفوذ نکند. همچنین فرش را روی فرش پهن نکنید. چون جلوی جریان هوا گرفته می‌شود.
  • فرش را در زیر نور خورشید قرار ندهید، چون به رنگ آن آسیب زده و قسمت‌هایی از آن را کمرنگ میکند.
  • هر از گاهی پشت فرش را نگاه کرده تا در مورد عدم بیدزدگی و رطوبت مطمئن شوید.
  • در زمان مناسب باید فرشِ آلوده شده، شسته شود. برای شستن فرش باید از شوینده‌هایی استفاده کنید که به رنگ فرش آسیب نزنند، همچنین خشک کردن آن باید به درستی صورت بگیرد تا زرد نشود. بنابراین بهترین کار این است که به قالیشویی مراجعه کنید. 
  • هر چندوقت باید فرش را سر و ته کنید تا پاخوردگی آن قرینه شود.
  • اگر آب یا مواد غذایی روی فرش ریخته شد فورا با روش مناسب آن را پاک کنید.
  • نباید پایه صندلی، میز و مبل روی فرش قرار بگیرد چون به فرش آسیب میزند. اگر ناچار به این کار هستید، از پوشش‌هایی که زیر پایه میز و صندلی قرار می‌گیرند، استفاده کنید.
  • هرگز گلدان روی فرش قرار ندهید.

خریدار قالی دستباف کرمانخریدار قالی دستباف کرمان

بسیاری از افراد بعد از مدتی ترجیح می‌دهند فرش‌های کهنه خود را فروخته و فرش‌های جدیدی با طرح‌های متفاوت از آنچه داشته‌اند خریداری کنند. این افراد اهل تنوع هستند و دوست ندارند دکوراسیون خانه‌شان برای سالهای متمادی یکنواخت باشد. بنابراین به خریدار فرش نیاز پیدا می‌کنند. همچنین از آنجایی که در نگهداری و حفاظت از قالی دستباف باید دقت بسیاری به خرج داد، ممکن است برخی از مردم تصمیم بگیرند که فرش‌های دستباف خود را فروخته و به جای آن، از فرش‌های ماشینی و ارزانتر استفاده کنند.

در هر صورت اگر شما صاحب قالی دستباف هستید و به دنبال خریدار فرش کرمان هستید، تا آن را بفروشید، باید مطمئن شوید که خریدار، فرش شما را به قیمت واقعی از شما بخرد. افرادی که به صورت متفرقه کار خرید فرش را انجام می‌دهند و این کار را به صورت تخصصی انجام نمی‌‌دهند، ارزش واقعی فرش را درک نکرده یا سعی می‌کنند مانند یک فرش معمولی با آن برخورد کنند.

قیمت گذاری روی فرش باید به دقت و با آگاهی از انواع فرش صورت بگیرد. موارد مختلفی مانند قدمت فرش، کیفیت بافت و رنگ فرش، وضعیت ریشه‌ها در قیمت آن موثر هستند. میزان سالم بودن فرش، در تعیین قیمت آن تاثیر زیادی دارد. مورد دیگر بررسی ابعاد فرش و کجی آن است. بسیاری از فرش‌های دستباف دچار کجی و ایرادات مربوط به دارکشی هستند. همچنین محل بافت فرش روی قیمت آن تاثیر دارد. هرچقدر مکان بافت مشهورتر و با سابقه‌تر باشد، قیمت فرش دستباف بالاتر خواهد بود.

خریدار فرش پایتخت، خریدار فرش دستباف و همچنین خریدار فرش دست دوم می‌باشد. این مجموعه به صورت کارشناسی شده و منصفانه روی فرش شما قیمت گذاری میکند. آگاهی از قیمت واقعی و به روز فرش برای کسی که قصد فروش فرش را دارد بسیار ضروری است. کارشناسان با داشتن دانش و تجربه لازم، اقدام به تعیین قیمت فرش می‌کنند.

فرش پایتخت، در تهران فعالیت دارد و خریدار فرش در تهران می‌باشد. بنابراین تهرانی‌های عزیز به راحتی می‌توانند برای فروش انواع فرش به این مجموعه مراجعه کنند.

خریدار-قالی دستباف کرمان‌ درتهرانجمع بندی

فرش‌های دستباف در ایران بسیار محبوب و باارزش هستند. ایران به علت مهارت بالا در بافت فرش دستباف، سهم قابل توجهی از بازار فرش جهان را در اختیار دارد. بسیاری از ایرانیان نیز در داخل کشور، خواهان فرش دستباف هستند.

قالی دستباف کرمان از بهترین نوع قالی دستباف محسوب می‌شود که نتیجه هنر فرش بافی کرمان است. قالی‌های دستباف کرمان در ابعاد مختلفی بافته می‌شوند. این قالی‌ها از نظر رنگ و جنس الیاف، از کیفیت خوبی برخوردار هستند و طرح‌های بسیار زیبا و متنوعی هم دارند. بنابراین نظر بسیاری از سلیقه‌ها را به خود جلب می‌کنند.

بسیاری از مردم بعد از گذشت چندسال، تصمیم می‌گیرند فرش‌های خود را فروخته و فرش‌های جدیدی بخرند تا حال و هوای خانه خود را عوض کنند. یا برخی افراد به علت تغییر محل زندگی مجبور به فروختن فرش‌های خود می‌شوند. گاهی فرش دچار آسیب شده و شخص تصمیم میگیرد آن را بفروشد، به هر حال بنابر هر دلیلی که اقدام به فروش فرش کرده‌اید، ما خریدار مطمئن آن هستیم.

مجموعه بزرگ خریدار فرش پایتخت که خریدار انواع فرش ماشینی، دستباف، ابریشمی، عتیقه، تابلو فرش و… می‌باشد، قالی‌های دستباف کرمان را هم با قیمت بسیار عالی خریداری میکند. این مجموعه یکی از بهترین و معتبرترین خریداران فرش در تهران است که حتی امکان فروش اینترنتی را برای مردم فراهم کرده است. خریدار فرش پایتخت، سالانه بیش از ده هزار فرش دستباف و ماشینی را خریداری میکند که رقم قابل توجهی است.

بنابراین در صورتی که به دنبال خریدار معتبر و مناسب قالی دستباف کرمان هستید، می‌توانید از این مجموعه بهره‌مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *