دیدگاهت ما رو بهبود می‌بخشه!

فروش فرش های دست دوم به بهترین خریدار فرش دست دوم زعفرانیه این روزها با توجه به قیمت قالی ها امری کاملا عادی و حتی پرطرفدار است. چرا که با فروش انواع قالی های دست دوم دیگر نیازی نیست برای خرید فرشی جدید هزینه گزافی پرداخت کنید و حتی نگران چگونگی نگهداری فرش قبلی نخواهید بود.

البته اینکه فرش شما با چه قیمتی خریداری شود و آیا بتوانید با آن مبلغ بخشی از هزینه قالی نو را تامین کنید یا خیر، به خریدار فرش شما بستگی دارد. معمولا خریداران فرش ها در مناطق مختلف برخی نکات و فاکتورها را برای خرید انواع قالی های دستباف و ماشینی مد نظر قرار می دهند.

چنان که این فاکتورها در تعیین قیمت فرش شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل اگر می خواهید بدانید آیا قالی خود را به خریدار خریدار فرش زعفرانیه دستباف دست دوم بفروشید، باید با این نکات آشنا شوید. در این صورت تاحدودی امکان تخمین قیمت فرش شما نیز وجود دارد.خریدار فرش زعفرانیه

نکات مهم در خرید فرش توسط خریدار فرش دست دوم زعفرانیه

شاید در گذشته به دلیل بافت فرش در بسیاری مناطق این اقلام ارزش چندانی نداشتند و کسی نسبت به خرید مدل های دست دوم اقدام نمی کرد اما امروزه بسیار مرسوم است. به طوری که مراکز و افراد زیادی در حیطه خرید انواع قالی ها فعالیت و از این طریق کسب درآمد می کنند.

زیرا نه تنها قیمت فرش های نو زیاد است و طرفداران قالی های دست دوم افزایش پیدا کرده اند بلکه بسیاری از افراد فضایی برای نگهداری از فرش دست دوم خود ندارند. با توجه به این موارد همزمان با افزایش فروش قالی های کهنه، خرید آن ها نیز رایج است.

اما این خرید و فروش بر اساس برخی نکات و فاکتورها انجام می شود که بتوان قیمت یک فرش دست دوم را به بهترین شکل تعیین کرد. در این رابطه باید بدانید نکات قابل توجه خریدار فرش شمال تهران و دیگر مناطق برای خرید انواع قالی عبارت هستند از:

نوع فرش برای فروش

امروزه قالی ها را می توان از نظر نوع آن ها به دو دسته کلی ماشینی و دستباف تقسیم کرد و به همین دلیل اولین فاکتور خریدار فرش دست دوم زعفرانیه، نوع فرش است. به طوری که معمولا قالی های دستباف با قیمت بالاتری نسبت به انواع ماشینی خریداری می شوند.

زیرا مدل های دستباف همانند دیگر هنرها و صنایع دستی از ارزش بیشتری نسبت به مدل های ماشینی برخوردار هستند. ضمن اینکه امروزه فرش های دستباف هرچه قدیمی تر باشند، قیمت بیشتری دارند. بنابراین می توان گفت حتی قالی های دستباف دست دوم نسبت به دستباف های نو گران تر هستند.

با توجه به این موارد می توان گفت معمولا خریدار فرش زعفرانیه، قالی های دستباف دست دوم را نسبت به مدل های ماشینی بهتر می خرد و دستباف های دست دوم پرطرفدارتر هستند.

طرح و نقش قالی

خریداران فرش ها پس از اینکه متوجه شدند قالی شما دستباف یا ماشینی است، بلافاصله به طرح و نقش آن نگاه می کنند. تنوع طرح و نقش در قالی های دستباف و ماشینی بسیار زیاد است. از جمله برخی از پرطرفدارترین طرح قالی ها می توان به لچک ترنج، گل افشان، شکارگاه، درختی، بته جقه، خشتی وغیره اشاره کرد.بهترین خریدار فرش دستباف زعفرانیه

این طرح ها نه تنها در فرش های ماشینی بلکه در انواع دستباف نیز وجود دارند. علاوه بر این ها نقشه قال های دستباف دست دوم در شهرهای مختلف کاملا متفاوت است و خریدار فرش دست دوم زعفرانیه به این موضوع نیز توجه دارد.

به طوری که می توان فرش های دست دوم و دستباف را از این نظر به انواع فرش اصفهان، کاشان، ترکمن، شیراز، کرمان، مشهد، قم وغیره دسته بندی کرد. هر یک از این طرح و نقش ها زیبایی و طرفداران خاص خود را دارند و بر این اساس خریداران نسبت به خرید هر یک از آن ها با قیمتی به خصوص اقدام می کنند.

در این رابطه باید بدانید معمولا طرح های لچک ترنج همیشه طرفداران بسیاری دارند و خریداران آن ها را راحت تر می خرند. با این حال قالی های دارای طرح های خاص نیز از نظر بهترین خریداران فرش ها دور نمی مانند و آن ها را با قیمت های بالا خریداری می کنند.

متراژ، شانه و تراکم فرش

نکته دیگری که در زمان خرید انواع قالی ها توجه خریدار فرش منطقه 1 و دیگر مناطق تهران را به خود جلب می کند، متراژ، تراکم و شانه قالی است. انواع فرش ها در ابعاد و سایزهای گوناگون و با تراکم و شانه های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند.

این فاکتور نه تنها در زمان خرید فرش دست دوم بلکه هنگام خرید انواع قالی نو نیز حائز اهمیت است. چراکه هر اندازه متراژ، شانه و تراکم یک قالی بیشتر باشد، بدون توجه به طرح، رنگ و دیگر ویژگی های آن، با قیمت بالاتری توسط خریدار فرش دست دوم زعفرانیه خریداری می شود.

بنابراین می توان گفت اگر قالی دست دومی با ابعاد بزرگ، تراکم و شانه زیاد دارید، می توانید آن را قیمت خوبی به فروش برسانید. البته این نکته را فراموش نکنید که فرش های 12 متری، 9 متری و 6 متری راحت تر از دیگر قالی ها با ابعاد بیشتر یا کمتر توسط خریداران فرش خریداری می شوند.

قدمت و پاخوردگی فرش

اگر می خواهید قالی خود را به خریدار فرش زعفرانیه دستباف دست دوم بفروشید، باید بدانید این افراد به قدمت و پاخوردگی فرش شما توجه بسیاری دارند. این نکته در خرید مدل های ماشینی به اندازه دستباف اهمیت ندارد.

شاید دلیل اصلی این موضوع همان است که پیشتر به آن اشاره کردیم و دانستید که فرش های دستباف کهنه ارزشمندتر هستند. چنان که اگر قالی دستباف شما قدمت و پاخوردگی بیشتری داشته باشد، گرانتر خواهد بود. این در حالی است که مدل های ماشینی هر اندازه قدمت و پاخوردگی کمتری داشته باشند، با قیمت بالاتری توسط خریدار فرش دست دوم زعفرانیه مانند خریدار فرش پایتخت خریداری می شوند.

سلامت قالی

وقتی فرش خود را برای فروش نزد یک خریدار فرش می برید، هم زمان با دیگر فاکتورها چشم او روی قالی شما دنبال یک لکه، پارگی و آسیب می گردد. در واقع میزان سلامتی یک فرش دست دوم در چگونگی فروش آن بسیار تاثیرگذار است.

در قالی های دست دوم ماشینی اگر لکه یا آسیبی مشاهده شود، با قیمت پایین تری آن را می خرند. اما جالب است بدانید وجود برخی آسیب ها مانند پوسیدگی یا پارگی در قالی های دست دوم دستباف تقریبا یک حسن محسوب می شود. چنان که شاید باعث افزایش قیمت آن نشود اما تاثیری در کاهش قیمت نیز ندارد.

زیرا وجود این آسیب ها نشان دهنده میزان کهنگی و قدمت فرش های دستباف است و خریدار فرش دست دوم زعفرانیه به آن ها اهمیت می دهد.

رنگ قالیخریدار فرش دست دوم زعفرانیه

نکته قابل توجه دیگر برای خریدار فرش زعفرانیه در زمان خرید قالی دست دوم شما، رنگ است. امروزه انواع قالی ها در رنگ های گوناگون تولید می شوند. منظور از رنگ یک فرش بیشتر رنگ زمینه آن است. معمولا هر سال برخی از فرش ها با رنگ های زمینه خاص مد می شوند.

به همین دلیل می توان گفت هر چه رنگ زمینه قالی شما به مد سال نزدیک تر باشد، با قیمت بهتری خریداری می شود. اما به طور کلی قالی های دست دوم با رنگ زمینه های پرطرفدار مانند کرم، گردویی وغیره نسبت به دیگر مدل های قرمز، آبی و زرشکی گران تر هستند. زیرا این رنگ زمینه ها بین مردم طرفداران بیشتری دارند و تاحدودی ماندگارتر هستند.

بهترین خریدار فرش زعفرانیه دستباف دست دوم

با توجه به آنچه گفته شد، آیا تصمیم شما برای فروش قالی دست دوم خود به خریدار فرش دست دوم زعفرانیه قطعی است؟ برای فروش فرش های دست دوم مهم ترین نکته یافتن بهترین خریدار فرش منطقه 3 است.

بهترین خریداران افراد یا مراکزی هستند که انواع قالی ها را در طرح، رنگ و متراژهای مختلف با بالاترین قیمت خریداری می کنند. همچنین بهترین خریداران فرش مراکزی هستند که مانند خریدار فرش پایتخت خدمات خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می دهند و تسویه نقدی، سریع و بااطمینان دارند.

علاوه بر این ها اگر به دنبال خریداری معتبر برای فرش دست دوم خود هستید، توصیه می کنیم به مجموعه ای همچون پایتخت که مجوز رسمی فعالیت در این زمینه را دارند، مراجعه کنید.

درنتیجه

امروزه به دلیل افزایش خرید و فروش انواع فرش های دست دوم، خریداران فعال در این زمینه فاکتورهای مختلفی را برای تعیین قیمت و خرید فرش شما در نظر می گیرند. به طوری که معمولا خریدار فرش زعفرانیه برای خرید قالی مورد نظر شما به نوع، رنگ، طرح، نقشه، متراژ، تراکم و شانه آن توجه می کند.

همچنین اگر بخواهید قالی خود را به خریدار فرش دست دوم زعفرانیه بفروشید، سلامت، قدمت و میزان پاخوردگی آن به خصوص در مدل های دستباف بسیار حائز اهمیت است. چنان که هر انداز فرش دستباف شما کهنه تر و پاخورده تر باشد، هزینه بیشتری را برای خرید آن پرداخت می کنند.

اما به طور کلی اگر قصد دارید انواع قالی های دست دوم خود را با قیمت خوب بفروشید، باید به بهترین خریدار مراجعه کنید. تسویه نقدی و سریع، خرید انواع فرش با بالاترین قیمت، مجوز رسمی و ارائه خدمات آنلاین از جمله ویژگی های بهترین خریداران مانند خریدار فرش پایتخت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *