دیدگاهت ما رو بهبود می‌بخشه!

در طول روز، بسیاری از افراد در فضای آنلاین و با استفاده از موتور جستجوی گوگل به دنبال خریدار فرش ماشینی برای فرش و قالی خود می‌گردند. دلایل این فروشها می‌تواند متنوع باشد؛ از جمله مهاجرت، نیاز به تغییر در دکوراسیون منزل، یا حتی برای رفع نیازهای مالی و دیگر موارد. در این فرآیند، اهمیت دادن به ارزش فرش ماشینی ممکن است برای برخی افراد کمتر باشد، اما مهم است که بدانند، خریداران باشکوه می‌توانند ارزش این فرش‌ها را درک کنند و قیمت منصفانه‌ای برای آنها ارائه دهند.

بهترین خریدار فرش ماشینی در تهران

توجه داشته باشید فرش ماشینی هم شاخه های قیمتی دارد بهترین خریدار فرش ماشینی در تهران خدا را در نظر دارد و برای خرید هر نوع فرشی این شاخه ها را در نظر می گیرد. بسیاری از افراد برای فروش فرش ماشینی خود به دنبال خریدار فرش ماشینی هستند و به این توجه ندارند که فرش ماشینی باید طبق اصول قیمت گذاری شود و اکثرا به قیمت ارزان آن را می فروشند.

بهترین خریدار فرش ماشینی در تهران

بهترین خریدار فرش های ماشینی کارکرده و نو در تهران را می توانید با نام “پایتخت” بشناسید.

مجموعه خریدار فرش پایتخت که خود خریدار فرش ماشینی و انواع دیگر فرش است از طرفی فروشنده انواع فرش است. شما را مقیاس های قیمت گذاری فرش ماشینی آشنا خواهد کرد.

قیمت گذاری خریدار فرش ماشینی

بهترین خریدار فرش ماشینی در تهران باید قبل از خرید دو نکته را در مورد فرش و بافت فرش ارزیابی کند. این نکات عبارت اند از:

  • بررسی نوع نخ در فرش ماشینی؛
  • بررسی نوع دستگاه بافنده فرش؛
  • بررسی رنگ فرش؛
  • بررسی وزن فرش؛
  • بررسی تعداد شانه فرش؛
  • قیمت گذاری بر اساس اندازه فرش
  • بررسی شرکت بافنده فرش یا برند.

در ادامه به هریک از موارد فوق می پردازیم:

قیمت گذاری بر اساس نوع نخ در فرش ماشینی

با توجه به اینکه دستگاه های کارخانه های ریسندگی و نساجی مانند بسیاری از کارخانه های دیگر با تکنولوژی روز پیشرفت کرده و ارتقا یافته است. کارخانه های ریسندگی و نساجی توانسته اند نخ های هیت ست Heat set تولید کنند.

قیمت گذاری بر اساس نوع نخ در فرش ماشینی

یکی از دلایل قیمت گذاری فرش ماشینی توسط خریدار فرش ماشینی، نوع نخ به کار رفته در فرش می باشد.

نخ های هیت ست با فرایندهای تولیدی که طی می کنند و ویژگی ها و مشخصات منحصر به فرد خود را داشته باشند. این ویژگی ها عبارت اند از:

  • بدون پرز بودن الیاف نخ های هیت ست.
  • مقاوم بودن در شرایط آب و هوایی از جمله در برابر سرما و گرما، گرد و غبار، نور خورشید، رطوبت و… است.

نخ های اکریلیک هیت شده از جمله این نخ ها هستند. به همین خاطر فرش های که با نخ اکریلیک هیت شده بافته می شوند مقاوم هستند. به عنوان مثال اگر یک وسلیه ی داغ مثل اتو، ظرف غذا یا هر جسم که بسیار داغ است روی این فرش ها گذاشته شود تا ۵ دقیقه توانایی تحمل آن را دارد و نمی سوزد. پس توجه کنید که فرش های که با نخ اکریلیک هیت ست بافته می شوند بالاترین درجه کیفی فرش را دارند.

این فرش ها نسبت به فرش های که با نخ های دیگر بافته شده قیمت بیشتری دارند. فرش های که با نخ های ابریشم مصنوعی، پلی استر، بامبو و.. تولید می شود کیفت متوسطی نیست به فرش های هیت ست دارند و قیمت این نوع فرش کمتر است. بهترین خریدار فرش ماشینی در تهران باید انواع نخ ها و انواع فرش ماشینی را بشناسد و بتواند آن را تجزیه و تحلیل کند و بر اساس آن و بر اساس تعداد شانه فرش ماشینی آن را قیمت گذاری کند. شما حتی اگر قصد فروش فرش ماشینی خود را نداشته باشید، می توانید با استفاده از کارشناسان مجموعه خریدار فرش پایتخت از نوع، جنس و نخ فرش ماشینی خود مطلع شوید.

قیمت گذاری بر اساس نوع دستگاه بافنده فرش

دستگاه های بافندگی فرش ماشینی مدرن و به روز قادر هستند فرش های ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۱۲۰۰ ببافند. این در حالی است که اولین دستگاه های بافندگی فرش ماشینی فقط قادر بودند فرش های ۳۵۰ شانه با تراکم ۹۰۰ تولید کنند. با پیشرفت علم امروزه به این تعداد رسیده است.
بهترین خریدار فرش ماشینی در تهران خوب می داند که بهترین دستگاه بافندگی فرش ماشینی برای انواع فرش ها چه دستگاهی است. مجموعه خریدار فرش پایتخت شما را با چند نمونه از بهترین دستگاه های بافندگی فرش ماشینی آشنا می کند:

  • بهترین دستگاه بافندگی برای فرش ۷۰۰ شانه دستگاه HCPx2 است.
  • بهترین دستگاه بافندگی برای فرش ۱۰۰۰ شانه دستگاه HCIx2 است.
  • بهترین دستگاه بافندگی برای فرش ۱۲۰۰ شانه دستگاه vandewiele و HCIx2 است.

هر چه قدر تعداد شانه فرش بیشتر باشد تراکم آن هم بیشتر است و قیمت آن هم بالاتر می رود.تراکم به معنای تعداد گره های موجود یا تعداد نخ های تار و پود در یک متر است. به هر چه تعداد شانه بیشتر باشد تعداد نخ و تعداد گره در یک متر بیشتر می شود و طبیعتاً تراکم بالا می رود و هر چه تراکم بالاتر برود کیفیت و جنس فرش بهتر خواهد بود. بهترین خریدار فرش ماشینی در تهران باید با توجه به تعداد شانه های فرش ماشینی و شناسایی دستگاه بافنده ی آن قیمت و همچنین بر اساس بررسی نوع نخ بافته شده در فرش ماشینی آن را قیمت گذاری کند.

قیمت گذاری بر اساس اندازه فرش

قیمت گذاری بر اساس ابعاد فرش آسان ترین کار بهترین خریدار فرش در تهران است. اما سایز فرش های ماشینی به دو دسته ی کلی تقسیم بندی می شود. یکی فرش های ماشینی با ابعاد سفارشی و دوم فرش های ماشینی با ابعاد استاندارد.

فرش ابعاد غیر استاندارد

اول دسته ی خریدار فرش ماشینی به کارخانه ی بافندگی فرش ماشینی بر اساس نیاز و سلیقه سفارش می دهد، تا اپراتور دستگاه فرش ماشینی سایز و ابعاد مورد نیاز خریدار فرش ماشینی را روی دستگاه اعمال کند و دستگاه آن را ببافید.
قیمت فرش های ماشینی نو غیر استاندارد و سفارشی هنگام سفارش بیشتر از فرش های استاندارد است ابعاد فرش های ماشینی در قیمت گذاری تأثیری ندارد.
نکته ای که باید به آن توجه کرد، فرش های غیر استاندارد و سفارشی فقط هنگام خرید نو و سفارش آن گران تر هستند ولی فرش های دست دوم غیر استاندارد قیمت پایین تری دارد.
البته باید این را هم عنوان کنیم که معمولاً افرادی که فرش ابعاد دلخواه سفارش می دهند برای همیشه این فرش ها را برای خود نگه می دارند چون این فرش ها برای مکان مشخصی خریداری کرده اند.

فرش استاندارد

فرش های ماشینی استاندارد بر اساس ابعاد هم قیمت گذاری می شوند. هر چه ابعاد فرش ماشینی استاندارد بالاتر قیمت آن هم زیادتر خواهد بود. بهترین خریدار فرش ماشینی در تهران ابعاد فرش استاندارد را هم باید بداند. در ادامه مجموعه خریدار فرش پایتخت ابعاد استاندارد فرش ماشینی را برای شما بازگو می کند:

  1. فرش های مربع با سایز ۱ در ۱.۵ متر
  2. فرش با سایز ۱.۵ در ۲٫۲۵ متر
  3. فرش با سایز ۱ در ۲ متر
  4. فرش با سایز ۱ در ۳ متر
  5. فرش با سایز ۱ در ۴ متر
  6. فرش با سایز ۲ در ۳ متر این نوع فرش به فرش ۶ متری معروف است.
  7. فرش با سایز ۳ در ۳ متر این نوع فرش مربع شکل به فرش ۹ متری معروف است.
  8. فرش با سایز ۳ در ۴ متر این نوع فرش به فرش ۱۲ متری معروف است.

قیمت گذاری بر اساس رنگ فرش

قیمت گذاری رنگ فرش به نحوی است که هر چه رنگ بندی بیشتری داشته باشد و متنوع تر باشد ارزش فرش و قیمت فرش بیشتر خواهد شد. رنگ بندی فرش معمولاً ماشینی بین ۸ تا ۱۰ رنگ است.

قیمت گذاری بر اساس رنگ فرش

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری توسط مجموعه خریدار فرش ماشینی، رنگ فرش می باشد.

البته رنگ فرش به تنهای نمی تواند در قیمت گذاری تأثیری داشته باشد و باید عوامل دیگر هم لحاظ شود. مد روز رنگ فرش هم می تواند در قیمت گذاری آن تأثیر داشته باشد.

قیمت گذاری بر اساس وزن فرش

وزن فرش هم در قیمت گذاری مؤثر است توجه داشته باشید هر چه تراکم فرش و شانه های فرش بیشتر باشد و مواد اولیه بهتری در فرش استفاده شده باشد وزن آن بیشتر است. البته کیفیت بهتری هم دارد و هزینه حمل نقل آن هم ممکن است بیشتر باشد. شاید اکثر افراد برای جا به جایی راحت تر به دنبال فرش سبک باشند اما باید بدانند فرش های سبک کیفیت و دوام کمتری نسبت به فرش های سنگین و با تراکم بالا دارند.

قیمت گذاری بر اساس برند

معمولاً شرکت های معروف و معتبر که مشهور شده اند و محصولاتشان برند شده است طبیعتاً به خاطر شهرتی که دارند قیمت فرش های شان بیشتر از مابقی فرش ها است. قدمت و تجربه شرکت های معروف از عوامل اصلی گران قیمت بودن فرش هایشان است. این شرکت ها به علت اینکه اعتبارشان خراب نشود فرش های با کیفیت بالایی به مشتریان ارائه می دهند تا همه از فرش تولیدی آنها راضی باشند. هرچه شرکت ها تجربه ی بیشتری داشته باشند ضایعات کمتری دارند و راه حل های جدیدی برای بالا بردن کیفیت بافت فرش هایشان دارند.

فروشگاه فرش

خریدار فرش ماشینی یا فروشنده آن باید معتبر باشد و کارشناس با تجربه داشته باشد و بر اساس مواردی که گفته شد فرش را قیمت گذاری کند. بسیاری از کلاه برداران فرش های شما بسیار پایین تر از قیمت واقعی آن خریداری می کنند. از طرفی دیگر فرش را بسیار بالاتر از قیمت واقعی آن به فروش می رسانند.
شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت مجموعه خریدار فرش پایتخت با گرفتن نوبت و مشاوره از کارشناسان با تجربه فرش خود را قیمت گذاری کنید و به مجموعه خریدار فرش پایتخت با قیمت واقعی بفروش برسانید.
حتی شما اگر فرش دست دوم یا نو نیاز داشته باشید می توانید از مجموعه خریدار فرش پایتخت با قیمت های واقعی خریداری کنید.
اما در صورتی که شما فقط نیاز دارید فرش را قیمت کنید و با شخص دیگر به غیر از مجموعه خریدار فرش پایتخت خرید و فروش کنید، این مجموعه به شما کمک خواهد کرد و به شما مشاوره خواهد داد و آن را قیمت گذاری می کند.

تراکم و شانه انواع فرش ماشینی

همان طور که در قسمت های قبل گفت شد تعداد شانه فرش در تراکم عرضی فرش و تعداد نخ های تار و پود و گره ها در یک متر تأثیر گذار است. تعداد شانه های فرش ها با تراکم مختلف و تعداد رنگ های متغیر است. 

تراکم و شانه انواع فرش ماشینی

تراکم فرش های ماشینی از 350 تا 1200 شانه می باشد.

فرش های فانتزی معمولاً ۸ رنگ هستند و ۵۰۰ شانه و با تراکم ۱۰۰۰ با نخ های پلی پروپیلن هیت ست است و از لحاظ کیفیت درجه یک هستند. در ادامه محبوب ترین فرش ها در بازار بر اساس شانه بررسی می کنیم.

فرش ۳۵۰ شانه

فرش های اولیه ۳۵۰ شانه بوده است و تراکم آن هم کم است و ظرافت بسیار کمی دارد و ارزش قیمتی آن هم طبیعتاً کمتر از فرش های با تراکم بالا و تعداد شانه بالاتر است. تولید فرش ۳۵۰ شانه بسیار کم و به ندرت انجام می شود.

فرش ۵۰۰ شانه

فرش ۵۰۰ شانه نسبت به فرش ۳۵۰ شانه ظرافت بهتر و بیشتری دارد و نسبت به فرش ۷۰۰ شانه هم ضخیم تر و مقاومت بهتری دارد. فرش ۵۰۰ شانه برای مکان های پر تردد مناسب تر است. از لحاظ نقش و نگار و طرح و رنگ بندی هم ساده است.

فرش ۷۰۰ شانه

تکنولوژی به کار رفته در فرش های ۷۰۰ شانه پیشرفته تر است و رنگ و طرح های متنوع و ظریف تری دارند. محبوبیت و فروش این نوع فرش نسبت به انواع دیگر بیشتر است و قیمت به صرفه تری دارد.

فرش ۱۰۰۰ شانه

این نوع فرش ها که کیفیت بهتر و لطیف تر و نرم تر از مابقی مدل ها است. این مدل فرش با توجه به آمدن فرش ۱۲۰۰ شانه و به علت اینکه با فرش ۱۲۰۰ شانه تفاوت قیمت چندانی ندارد به ندرت تولید می شود.

فرش ۱۲۰۰ شانه

تنوع رنگ و طرح های زیبا و ظرافت بیسار زیاد و نقش های واضح و دقیق این فرش ها باعث شده شباهت بسیار زیادی به فرش های دستباف داشته باشد. فرش ۱۲۰۰ شانه کلاسیک و پتینه از محبوب ترین فرش ماشینی است که از نوع ۱۲۰۰ شانه است.
البته فرش های ۱۲۰۰ شانه به علت آنکه ضخامت کمی دارد مناسب برای مسیرهای پر رفت و آمد نیست. اما به علت کمیت و کیفیت بسیار عالی نخ این نوع فرش ها قیمت بالاتری دارد و به عنوان فرش های لوکس قرار می گیرند.

فرش ۱۵۰۰ شانه

نقش و نگارهای بسیار زیبا و ظریف، رنگ های متنوع و خیره کننده و چشم نواز از ویژگی های بارز این نوع فرش ها است. اما ضخامت این فرش ها بسیار کم است و بسیار ظریف هستند.
فرش های ۱۵۰۰ شانه اصلاً مناسب محیط های پر رفت آمد نیست و این نوع فرش هم به عنوان فرش تجملاتی است. نخ این نوع فرش با کیفیت ترین نخ است و قیمت بالایی دارد.

فرش ۱۶۰۰ شانه

گران قیمت ترین و با کیفیت ترین فرش ۱۶۰۰ شانه است که تمام خصوصیات فرش ۱۵۰۰ شانه را دارد اما با کیفیت بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد. مجموعه خریدار فرش پایتخت به عنوان خریدار فرش ماشینی در تهران و دارنده ی نشان بهترین خریدار فرش ماشینی کلیه فرش های شما را با مناسب ترین قیمت خریداری می کند. توجه کنید مجموعه خریدار فرش پایتخت خریدار فرش دستباف، خریداری قالی و قالیچه، خریدار فرش  شما است.

سخن آخر

همانطور که قبلاً اشاره شد، هر روز بسیاری از افراد به دنبال خریدار فرش ماشینی برای فرش‌های نو و کارکرده‌شان هستند. دلایل این تقاضا می‌تواند متنوع باشد، از جمله نقل مکان یا مسائل مالی. در این فرآیند، برخی افراد ممکن است فرض کنند که فرش‌های ماشینی ارزش کمی دارند، اما واقعیت این است که خریداران متعهد به کیفیت و ارزش واقعی محصول هستند و آماده به معامله با قیمت منصفانه می‌باشند. اگر به دنبال بهترین خریدار برای فرش ماشینی‌تان در تهران می‌باشید، مجموعه خریدار فرش پایتخت را به شما توصیه می‌کنم. این مجموعه با انصاف در فرآیند خرید و فروش همکاری می‌کند و قیمت‌های عادلانه‌ای را برای هر دو طرف فراهم می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *