4.7/5 - (3 امتیاز)

در تهران سمساری فرش به وفور وجود دارد که “خریدار فرش دست دوم” شما هستند، این مجموعه انواع فرش ها را خریداری می کنند، اما کدام یک از آنها معتبر هستند؟ کدام یک منصف هستند؟ اینجا یکی از معتبرترین و برترین خریدار فرش دست دوم دستباف، ماشینی و … را به شما معرفی خواهیم کرد.

بسیاری از افراد ممکن است قصد فروش فرش منزل خود را داشته باشند اما به دلیل دشواری در یافتن مشتری مناسب یا کمبود وقت از انجام این کار منصرف شوند. چنانچه شرایطی فراهم شود تا مشتری دست به نقد خریدار فرش دست دوم باشد، در این حالت کار بسیار ساده‌تر خواهد بود.

در این راهنما قصد داریم بهترین خریدار فرش تهران را به شما عزیزان معرفی نماییم. مجموعه پایتخت یک مجموعه معتبر در تهران بوده که در حوزه خرید فرش دست دوم با بالاترین قیمت فعالیت می‌کند. شما می‌توانید برای فروش انواع فرش‌های ماشینی، دستباف، عتیقه و… با مجموعه مربوطه ارتباط برقرار کنید.

خریدارفرش دست دوم

خریدار فرش پایتخت که خدمات خریداری فرش دست دوم شما را با قیمت مناسب انجام می دهد

فرش دستباف دست دوم

شاید تصور کنید که فرش‌های دست دوم از ارزش چندانی برخوردار نیستند و نمی‌توان آن‌ها را با قیمت مناسب فروخت. لازم به ذکر است که فرش دستباف کهنه یا دست دوم از ارزش بسیار زیادی برخوردار است. چرا که این فرش‌ها هر چقدر زمان بگذرد ارزش هنری و قیمت آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. از این رو خرید و فروش فرش دستباف دست دوم می‌تواند یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب شود.

فرش‌های دستباف روز به روز بر قیمت آن‌ها افزوده می‌شود. علاوه بر خرید و فروش، برخی از افراد ترجیح می‌دهند فرش‌های نو را با فرش‌های دست دوم تعویض کنند. چرا که این تعویض می‌تواند برای آن‌ها بسیار سودآور باشد. خرید فرش دستباف دست دوم می‌تواند علاوه بر مفروش کردن منازل سبب سرمایه‌گذاری نیز بشود.

اگر صاحب فرش دستباف دست دوم هستید و قصد فروش آن را دارید، این مژده را به شما می‌دهیم که قرار است سود کلانی نصیب شما شود! علی‌الخصوص اگر خریدار فرش دست دوم منصف باشد و فرش شما را به ارزش واقعی آن خریداری نماید.

نکته بعدی که لازم است به عنوان فروشنده یا خریدار فرش دستباف دست دوم بدانید این است که چنین فرش‌هایی با استفاده زیاد و طولانی ظاهر بهتری پیدا می‌کنند! هرچقدر پاخور فرش بهتر باشد، به همان نسبت قیمت آن گران‌تر خواهد بود.

اغلب جامعه خریدار فرش دست دوم دستباف را اروپایی‌ها تشکیل می‌دهند. البته بسیاری از ایرانیان قشر سرمایه‌دار نیز خریدار فرش کهنه دستباف هستند.

مشخصات فرش دستباف دست دوم

اگر خریدار فرش دست دوم دستباف هستید، بهتر است مشخصات و مزایایی که در نتیجه خرید آن حاصل می‌شود را بدانید. در ادامه به شرح مهم‌ترین ویژگی‌های فرش دستباف دست دوم می‌پردازیم:

  • اصلی‌ترین ویژگی فرش دستباف دست دوم این است که در اثر نور و شست‌وشو، درخشندگی و زیبایی آن چندین برابر می‌شود.
  • فرش دستباف در اثر پاخور بیشتر ظریف‌تر و زیباتر خواهد شد. جالب است بدانید که رنگ فرش دستباف دست دوم به هیچ‌وجه کم نمی‌شود.
  • از دیگر مشخصات فرش دستباف دست دوم خوب این است در برابر حرارت مقاوم بوده و از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار است.
  • جالب است بدانید که ارزش فرش دستباف دست دوم از فرش‌های نو بسیار بیشتر است! دلیل قیمت بالای فرش‌های دستباف، کیفیت نخ و رنگ فرش‌های قدیمی است. البته ناگفته نماند که پاخور فرش‌های قدیمی نیز بسیار بالا می‌باشد.

انواع گره در فرش دستباف

فرش‌های سنتی ایرانی عموماً حاصل هنر و زحمت دستان زنان و مردان اصیل ایرانی هستند. از آنجایی که این فرش‌ها با دست بافته می‌شوند، خریدار فرش دست دوم به گره این نوع از فرش‌ها نیز توجه می‌کند. لازم به ذکر است که یک فرش با کیفیت حداقل ۱۲۰ گره در اینچ مربع دارد. برای ترسیم ظاهر فرش می‌توان آن را پیچید و زیر گره‌ها را مورد بررسی قرار داد.
قسمت پشتی فرش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد! عموماً پشت فرش‌های دستباف بسیار نرم بوده و چند گره بزرگ‌تر از سایر گره‌ها در آن وجود دارد.
لازم به ذکر است که فرش‌های دستباف ایرانی به طور معمول از موادی مثل پشم یا مخلوط پشم و ابریشم بافته می‌شوند. جالب است بدانید که فرش‌های ۱۰۰٪ خالص ابریشمی بسیار مرغوب بوده و همچنین بسیار درخشنده هستند.
پشم رایج‌ترین ماده جهت بافت فرش دستباف محسوب می‌شود. علی‌الخصوص ایلات و عشایر برای بافت این نوع فرش‌ها از ماده پشم بهره‌ می‌برند. کیفیت پشم به کیفیت نژاد گوسفند، آب و هوا، مرتع و زمان برش آن بستگی دارد.
لازم به ذکر است که کیفیت هر دو ماده بسیار بالا بوده و هنگام قرار گرفتن در معرض شعله به راحتی آتش نمی‌گیرند. در حالی که الیاف مصنوعی فرش‌های ماشینی از این قابلیت برخوردار نبوده و در برابر عوامل آتش‌زا مقاومت کمی دارند.

خریدارفرش دست دوم تهران

خریدار فرش دست دوم پایتخت در تمام مناطق تهران خرید انجام می دهد.

قیمت فرش دستباف کهنه

همانطور که ذکر شد، قیمت فرش‌های دستباف دست دوم در مقایسه با قیمت فرش‌های ماشینی بیشتر است. چرا که این فرش‌ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و همچنین بسیار زیبا و شکیل هستند. فرش‌های دستباف اصیل ایرانی جزو کالاهای تجملی محسوب شده و همچنین کمیاب می‌باشند.
یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد فرش‌های دستباف دست دوم این است که به طور معمول جزو فرش‌های عتیقه‌ای محسوب می‌شوند. هر چه زمان بگذرد، ارزش این فرش‌ها بیشتر خواهد شد.

مشخصات فرش دستباف کاشان

فرش‌های دستباف جزو زیباترین و محصورکننده‌ترین کف‌پوش‌ها محسوب می‌شوند. کسانی که خریدار فرش دستباف هستند می‌دانند که برای خرید این فرش می‌بایست بهای زیادی را بپردازند. فرش‌های دستباف کاشان نسبت به فرش‌های ماشینی از قیمت بسیار بالاتری برخوردار می‌باشند.
اولین دلیلی که سبب می‌شود فرش‌های دستباف کاشان قیمت بالایی داشته باشند، الیاف به‌کار رفته در آن‌ها است. الیاف استفاده شده در این نوع از فرش‌ها از لحاظ کیفیت و جنس نسبت به الیاف‌هایی که در دستگاه استفاده می‌شوند متفاوت بوده و گران‌تر، بادوام‌تر و زیباتر هستند.
مورد بعدی که سبب می‌شود بهای فرش‌های دستباف کاشان زیاد باشد، زمان‌بر بودن بافت آن است. تولید و بافت یک تخته فرش دستباف نیازمند ماه‌ها تلاش و هنر دست است، در صورتی که فرش‌های ماشینی در طول چند ساعت به راحتی بافته می‌شوند.
فرش‌های دستباف کاشان جزو صنایع دستی کشور هستند، از این رو از ارزش و بهای زیادی برخوردار می‌باشند. لازم به ذکر است که به فرشهای دستباف، قالی‌های دستباف نیز گفته می‌شود. در بافت فرش‌های دستباف کاشان از رنگ‌های طبیعی استفاده می‌شود. به دلیل بهره‌گیری محدود از مواد شیمیایی، بروز پدیده‌هایی مثل رنگ‌رفتگی در این فرش‌ها بسیار کم می‌باشد.
برای اطمینان از عدم رنگ‌دهی و طبیعی بودن الیاف فرش‌های دستباف کاشان تنها کافیست دستمال سفید خیسی را روی سطح قالی بکشید. در صورتی که دستمال رنگ گرفت، باید بر اصالت و مرغوب‌ بودن الیاف شک کنید.
اما چنانچه دستمال سفید رنگ نگرفت، مطمئن باشید که بهترین رنگ‌ها و الیاف در تهیه و بافت فرش شما مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این طبیعی بودن الیاف از آلرژی‌زدایی و حساسیت نیز جلوگیری خواهد کرد. در واقع به طور کل الیاف فرش‌های دستباف کاشان به هیچ‌وجه به سلامت انسان آسیب نخواهند زد.

فرش دستباف کاشان دست دوم

کسانی که خریدار فرش دست دوم هستند لازم است بدانند که دست دوم بودن فرش‌های دستباف به معنای بی‌کیفیت بودن این محصولات نبوده و این فرش‌ها همانند فرش‌های نو می‌توانند کف‌پوش‌های مناسبی باشند.
در واقع همانطور که ذکر شد، گذشت زمان و پاخور بیشتر سبب بالارفتن ارزش این نوع فرش‌ها خواهد شد. از این رو می‌توان از نوع دست دوم فرش دستباف کاشان نیز سالیان سال استفاده نمود.

خریدار فرش کهنه

اگر قصد فروش فرش خود را به هر دلیلی دارید ما پاسخگوی شما هستیم.

فروش فرش دستباف دست دوم

چنانچه قصد دارید فرش‌های دستباف خود را بفروشید، مجموعه پایتخت بهترین خریدار فرش دست دوم دستباف محسوب می‌شود. فرش‌های دستباف به انواع مختلف فرش تبریز، فرش کاشان و … تقسیم می‌شوند. مجموعه پایتخت خریدار انواع مختلف فرش‌های دست دوم شما عزیزان با قیمت بالا می‌باشد.

مجموعه خریدار فرش پایتخت، خریدار فرش عتیقه و انواع مختلف فرش‌های شما است. در این مجموعه پیش از خرید فرش نوع، جنس و رنگ آن توسط کارشناس متخصص فرش مورد بررسی قرار گرفته و بعد قیمت‌گذاری انجام می‌شود. پس از تعیین قیمت در صورت توافق و رضایت شما فرش خریداری خواهد شد.

خریدار فرش دست دوم چگونه اقدام به قیمت‌گذاری می‌کند؟

در ابتدا لازم به ذکر است که فاکتورهای گوناگونی بر قیمت نهایی فرش دست دوم تاثیرگذار هستند. خریدار فرش دست دوم پس از بررسی دقیق و کامل فرش، قیمتی منصفانه برای فرش مذکور در نظر خواهد گرفت. در صورتی که مشتری با قیمت پیشنهادی موافق باشد، معامله انجام خواهد شد.

جنس نخ، روش بافت، ابعاد و … همه و همه می‌توانند در تعیین قیمت نهایی فرش دستباف دست دوم تاثیرگذار باشند. یکی از مهم‌ترین این فاکتورها، جنس نخ است. در واقع می‌توان گفت جنس نخ با ساختار کلی فرش دستباف ارتباط مستقیم دارد. از این رو چنانچه مرغوب باشد، قیمت فروش فرش نیز بالاتر خواهد بود.

مورد بعدی که خریدار فرش دست دوم هنگام تعیین قیمت به آن توجه می‌کند، الیاف به‌کار رفته در بافت فرش است. برای بافت فرش می‌توان از ابریشم، کرک یا پشم بهره برد. هر کدام از موارد مذکور با توجه به مشخصاتی که دارند، دارای قیمت‌های متفاوت می‌باشند. ناگفته نماند که میزان مصرفی ابریشم، پشم و کرک نیز مورد توجه است.

خریدار فرش دست دوم به تراکم گره‌ها نیز توجه می‌کند. چرا که تراکم گره‌ها بر کیفیت و قیمت فرش دست دوم دستباف نیز تاثیر زیادی دارد. به غیر از موارد ذکر شده فاکتورهای دیگری نیز هستند که توسط خریدار مورد بررسی قرار می‌گیرند.

تقارن طرح و گل، ابعاد، نظم و تناسب گره و ریشه‌ها و همچنین نحوه پودگذاری نیز مورد توجه می‌باشند. لازم به ذکر است که تعداد رچ یا خانه‌هایی که فرش دستباف را تشکیل می‌دهند، مشخص‌کننده ابعاد آن هستند. البته کارشناسی فرش دستباف به همین موارد ختم نمی‌شود.

ممکن است فرش‌های دست دوم یا کهنه دچار رنگ پریدگی، سوختگی، پوسیدگی، پارگی و … شده باشند. خریدار فرش دست دوم علاوه بر بررسی موارد مذکور، آسیب‌دیدگی ریشه‌ها و همچنین تغییر خاب فرش دستباف کهنه را جهت قیمت‌گذاری نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

خریدار فرش دست دوم ماشینی به چه نکاتی توجه می‌کند؟

فروش فرش ماشینی دست دوم نیز پس از انجام مراحلی مشابه با فروش سایر فرش‌های دست دوم انجام می‌شود. خریدار فرش دست دوم ماشینی هنگام بررسی بافت فرش مواردی را لحاظ می‌کند که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت:

۱. بررسی نوع نخ در فرش ماشینی

جالب است بدانید که با رشد تکنولوژی و پیشرفت و ارتقای کارخانجات ریسندگی و نساجی، بشر توانسته است نخ‌هایی با نام هیت ست (Heat set) را تولید کند. نخ‌های مذکور به علت فرآیند تولیدی که طی می‌کنند، دارای ویژگی و مشخصاتی هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بدون پرز بودن این الیاف اشاره نمود.

بهترین نوع نخ هیت ست، اکریلیک هیت شده است که در برابر گرما، سرما، گرد و غبار، نور خورشید، رطوبت و … مقاوم می‌باشد. به طوری که فرش‌های اکریلیک توانایی تحمل یک جسم داغ مثل اتو را به مدت ۵ دقیقه دارند! از این رو می‌توان گفت بهترین نوع نخ برای فرش ماشینی، اکریلیک هیت ست می‌باشد و بالاترین درجه کیفی فرش را به خود اختصاص داده است.
لازم به ذکر است فرش‌هایی که از سایر نخ‌ها مثل پلی استر، ابریشم مصنوعی، بامبو و … تولید می‌شوند از کیفیت متوسطی برخوردار بوده و قیمت آن‌ها پایین‌تر است.
چنانچه خریدار فرش دست دوم ماشینی پس از تجزیه و تحلیل نوع نخ فرش ماشینی، آن را اکریلیک هیت ست تشخیص داد، قیمت نهایی خرید را بالاتر در نظر خواهد گرفت. موضوع بعدی نوع دستگاهی می‌باشد که فرش ماشینی با آن بافته شده است.

۲. بررسی نوع دستگاهی که فرش ماشینی با آن بافته شده است.

جالب است بدانید که در گذشته نخستین دستگاه‌های بافندگی قادر بودند فرش‌هایی با شانه ۳۵۰ و تراکم ۹۰۰ تولید کنند. اما امروزه ماشین‌های بافندگی مدرن توانایی تولید فرش با شانه ۱۵۰۰ و تراکم ۴۵۰۰ را دارند. بهترین نوع دستگاه بافندگی برای فرش ۷۰۰ شانه (HCPx2)، برای فرش ۱۰۰۰ شانه (HCIx2) و برای فرش ۱۲۰۰ شانه (vandewiele – HCIx2) می‌باشد.
در صورتی که فرش ماشینی شما با توجه به تعداد شانه‌اش توسط یکی از دستگاه‌های مذکور بافته شده باشد، خریدار فرش دست دوم ماشینی آن را مورد بررسی قرار داده در نهایت قیمت‌ فرش دست دوم را تعیین می‌نماید.

بهترین خریدار فرش دست دوم

بهترین و معتبرترین سمساری فرش در تهران را می توان پایتخت نامید.

مجموعه پایتخت؛ بهترین خریدار فرش کهنه تهران

مجموعه پایتخت بهترین و معتبرترین خریدار فرش دست دوم در تهران محسوب می‌شود. مجموعه مذکور خریدار انواع مختلف فرش‌های ماشینی، عتیقه، دستباف، ابریشم و … می‌باشد. کارشناسان پایتخت با سال‌ها تجربه در زمینه خرید و فروش فرش دست دوم، کار قیمت‌گذاری فرش را با دقت بسیار بالا انجام می‌دهند.

پایتخت خرید انواع مختلف فرش، تابلو فرش و … را با در نظر گرفتن فاکتورهای متفاوتی از جمله دستباف یا ماشینی بودن، قدمت فرش، میزان نقش و نگار و سلامت آن، تار و پود فرش، رنگ و زیبایی آن و … انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که مجموعه پایتخت همواره در تلاش است تا با ارائه پیشنهادات مناسب به مشتریان عزیز، رضایت آنان را جلب کند.
مجموعه پایتخت به سراسر نقاط تهران خدمت‌رسانی دارد. از این رو در هر منطقه‌ای از تهران که زندگی می‌کنید و قصد فروش فرش خود را دارید، می‌توانید از خدمات خریدار فرش دست دوم بهره ببرید.
افراد بسیار زیادی مایل به فروش فرش دست دوم خود هستند. البته ناگفته نماند که روش‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. از تبلیغ‌های اینستاگرامی گرفته تا قراردادن فرش‌های دست دوم در اپلیکیشن‌های مختلف.
اما هیچ‌کدام از روش‌های مذکور به اندازه فروش فرش دست دوم به مجموعه پایتخت سریع نمی‌باشند. علاوه بر سرعت کار، فروش چنین کالاهایی به مجموعه پایتخت؛ بهترین خریدار فرش دست دوم، مطمئن‌ترین راه برای واگذار کردن آن‌ها است.
البته ناگفته نماند که برخی از اپلیکیشن‌های فروش کالا از لحاظ بازدهی عملکرد خوبی دارند و ممکن است سود بالایی از معامله را برای شما به همراه داشته باشند. اما به‌کارگیری این روش برای فروش فرش‌های دست دوم همواره با ریسک‌هایی همراه است. چرا که افراد پیش از خرید مایل به بازدید فرش هستند؛ از این رو می‌بایست به منزل شما مراجعه کنند.
به همین جهت به‌کارگیری این روش فروش می‌تواند تا حدودی خطرناک باشد. چرا که هر شخصی می‌تواند به بهانه بازدید از فرش دست دوم وارد خانه شما شود.
مجموعه پایتخت مجوزهای لازم را در اختیار داشته و معتبرترین خریدار فرش دست دوم محسوب می‌شود. محل استقرار پایتخت مشخص بوده و صاحبان آن نیز افراد معتبری هستند. از این رو به راحتی می‌توان به مجموعه پایتخت اعتماد کرد.

خدمات آنلاین خریدار فرش دست دوم

بسیاری از افراد زمان کافی برای مراجعه به یک مرکز مشخص جهت فروش فرش‌های دستباف یا ماشینی خود را ندارند، از این رو ممکن است به طور کل از فروش آن منصرف شوند.
مجموعه پایتخت با راه‌اندازی وب‌سایت اینترنتی تمام تلاش خود را جهت برقراری راه‌های ارتباطی ساده‌تر برای مشتریان به‌کار گرفته است. کارشناسان مرکز پایتخت در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرش‌های دست دوم شما را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را با بالاترین قیمت از شما عزیزان خریداری می‌نمایند.

کلام آخر

چنانچه به دنبال معتبرترین مرکز خریدار فرش دست دوم هستید، مجموعه پایتخت می‌تواند بهترین گزینه برای شما عزیزان محسوب شود. کارشناسان مجموعه مذکور با تکیه بر تجربه و تخصص خود در زمینه فرش، انواع مختلف فرش‌های دست دوم را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و بر اساس نوع بافت فرش، نخ به‌کار رفته در آن، رنگ فرش و … بهترین و منصفانه‌ترین قیمت را تعیین می‌کنند. با مجموعه پایتخت فرش‌های دست دوم خود را با بهترین قیمت به فروش رسانید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *